Élet-Stílus

A Tour de France divatja

Az 1900-as évek elején még kötött pólóban és hosszú alsónadrágban tekertek a sportolók. Mára viszont egymást érik a szponzorok az intelligens textilfajtákon.

Vannak divattervezők, akik specializálódtak a bringások ruháira, ilyen például a francia Nicolas Bonenfant is.
A tervező családja már 1939-óta tervez és fejleszt anyagokat kifejezetten biciklistáknak.

A kezdetben még kötött anyagú pólók és ingpólók, kipárnázott nadrágalsók és pilótaszemüvegek kora a 60-as évekkel elkezdte átalakulását. A változás ekkor még mindössze annyi volt, hogy az egyetlen szponzor és a csapat neve felkerült az ingpólókra, valamint a verseny megalkotója, Henri Desgrange minden mezen szerepelt.
Bonenfant szerint a praktikumra már ekkor is nagy hangsúlyt fektettek: a mellkason lévő zseb a pót-belsőgumi, vagy az ivóvíz tárolására szolgált, a sárga póló fehér gombjai pedig világítottak a szürkületben.

A XXI. század meghozta az áttörést és jelentős újításokat vezettek be: 100%-ban poliészterszövetből készülnek az anyagok, a mezek feszülnek, neonszínűek és szponzorok reklámoznak rajtuk. Az intelligens textíliák fejlesztésével ezek az anyagok jól szellőznek, nem engedik át az esőt és megszűrik az UV sugarakat. A nadrág ülepe zergebőrrel van kipárnázva, hogy a nyereg ne törjön, és a zipzáras pólót is könnyű lehámozni az izzadt testről.

A Tour de France mai versenyruhái mögött sok év tapasztalata és munkája van, aminek gyümölcsét az idei versenyen újra megcsodálhatjuk. A legnagyobb szponzorok természetesen most is jelen lesznek, így a Nike, az Alcatel, a Nesquik, a Kawasaki, a Europcar márkanevekkel találkozhatunk a ruhákon.

Még több információt a Tour de France divatjáról az alábbi linken olvashat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik