Élet-Stílus

Kik vesznek Pesten 2 milliós telefont?

Az biztos, hogy nem nagyon érdeklik őket a mobilokba épített extrák. De akkor mi? A kígyóbőr vagy a kristályok? Telefonálni azért szoktak?

Világraszólóan pazar bulit rendezett
a Nokia luxusmárkája múlt ősszel a londoni Lancaster House-ban
annak tiszteletére, hogy bemutatták az első Vertu okostelefont.
Nagyon ritkán kényeztetik ennyire a sajtót, de csak később esett
le, hogy a többek között Seallel és Kevin Spacey-vel
megtámogatott sajtóesemény kettős célt szolgált. Hiába
magyarázták ugyanis előtte a sajtótájékoztatón, hiába
kérdeztem a londoni, thaiföldi, vagy spanyol marketingest, egyikük
sem tudta igazán szemléletesen elmagyarázni, hogy pontosan ki is
az, milyen típusú ember, aki akár 1,5-2 millió forintot is kiad
egy telefonért. Ehhez a vörösszőnyeges buli kellett, ahol a
választ a saját szememmel láttam.

Azt hiszem, Jevgenyij Lebegyev, a
londoni playboy egyike a tipikus Vertu-tulajdonosoknak.
Jevgenyijé a The Independent, ezzel ő Nagy-Brit
annia
legfiatalabb napilap-tulajdonosa, persze ehhez kellett a papa, a brit
fővárosban sajtóbirodalmat építő orosz ex-KGB-s oligarcha
segítsége is. Jevgenyij az a figura, akire az angol azt mondja,
hogy „high net worth individual”. Címlap
lányokkal jár,
öltözéke makulátlanságára kínosan ügyel, ugyanakkor nem áll
távol tőle a magamutogatás sem. Ezzel most az úgynevezett “new money-t” írtam le, vagyis a viszonylag frissen meggazdagodottakat, az első generációs pénzt. Ennek fényében nem meglepő, hogy a Vertu legfontosabb piacai Kína és Oroszország.


És Budapesten?


A Vertu okostelefonját,
a Constellation Questet múlt héten mutatták be a budapesti
üzletben, a
hol a társaságot szintén az foglalkoztatta
leginkább, hogy itthon hányan és kik tulajdonolnak 2 milliós,
kígyóbőrrel bevont, esetleg arannyal futtatott, olasz bőrös,
mindenálló titánium-telefont. Mark
Izatt, a Vertu marketingigazgatója profin tért ki a válasz elől:
az eladott darabszámot szigorúan t
itkosan kezelik, de
„nagyon jól megy az üzlet, a válság nem érintette súlyosan a
céget” – tudtuk meg a skót menedzsertől.

Fotó: Neményi Márton / fn.hu (galéria!)

Fotó: Neményi Márton / fn.hu (galéria!)

Izatt egyébként tökéletes
Vertu-főnök, hiszen nagyjából úgy él, ahogy a tipikus
Vertu-vásárlót elképzeljük. Blogjában
például
beszámol arról, hogy nemrég a James Bond film zenéjét
üvöltetve orosz üzleti partnereikkel hajszába kezdtek két
motorcsónakkal a Temzén, vagy azt
ecseteli, milyen jól olvasható iPaden a Wall Street Journal,
miközben egy nagy sebességű expresszel Münchenből Zürich felé
tart.

De visszatérve a darabszámokra: három
éve, a bolt megnyitásakor elhangzott, hogy a régió legjobban
teljesítő üzletétől, a prágaitól havi 20 darab eladását
várják, nyilván hasonló lehet a titkos cél Budapesten is. Ahogy
a sajtótájékoztatón megtudtuk, Budapest már csak azért is
fontos a Vertunak, mert egyre népszerűbb úticél a Vertu-vásárlók
körében. Ezt onnan tudják, mert a telefonhoz járó szolgáltatás,
a naprakész programajánlatokat, szállásokat, információkat a
telefonon automatikusan megjelenítő City Brief Budapestről szóló
részét ugrásszerűen többen használják az utóbbi időben, mint
eddig.

Nem telefon, hanem kiegészítő


A Vertu egyébként
– bár van olyan modellje, ami nagyjából mindent tud, amit ma illik
– technikailag meglehetősen konzervatív márka. A ma már kissé ósdi Symbian operációs rendszert használja, és van olyan
készüléke, mely csaknem 1 millió forint, telefonáláson és
sms-íráson kívül mégsem lehet csinálni vele szinte semmit sem.
Az érintőképernyős forradalom pedig eddig teljesen elkerülte a
márkát. Ennek az az oka, hogy a vásárlók nagy része egész
egyszerűen nem különösebben igényli az extrákat – legalábbis
a marketingigazgató szerint. Tulajdonképpen érthető. A
Vertu-vásárló titkárára bízza az ügyintézést, azokat az
apró, kínzó nyűgöket,
melyekkel az átlag telefontulajdonos nap mint nap megküzd.
(Kivétel a most bemutatott Constellation Quest, ami teljesértékű
okostelefon.) A Vertu-tulaj reprezentál.


Izatt a drága mechanikus
órákhoz hasonlítj
a termékeit. Azoknak sem az időmérés
az elsődleges funkciójuk, hanem az, hogy látványos kiegészítők
legyenek – pontosan ilyen egy 2 milliós telefon is. Kidolgozása
tökéletes, részletei mívesek, egyes részeit kézzel készítik,
és minden részlete a végletekig fokozott dekadenciáról szól.
Kedvencem, hogy a Signature nevű telefon csengőhangjait a
sokszoros díjnyertes zeneszerző, Dario Marianelli komponálta, a
zenét a Londoni Szimfonikus Zenekarral rögzítették, a
fuvolaszólókat pedig Andrea Griminelli játszotta, a világ egyik
leghíresebb fuvolaművésze. Őrület.

Komornyik a telefonban


Azért a Vertu,
azon kívül, hogy kiegészítő, tud még egy nagyon különleges
dolgot, jár hozzá ugyanis concierge, vagyis inas-szolgáltatás. A
9 nyelven (magyarul még nem) működő extra segít rendbe tenni a
tulaj életét. Sms-re, hívásra vagy emailre az elit call-centeres
asztalt foglal, virágot küldet a feleségnek/szeretőnek, limuzint
kerít, vagy balettelőadást ajánl Kuala Lumpurban éjjel negyed
2-kor. A szolgáltatás az első évben ingyenes, utána évi 2200
euró. Ennél is komolyabb extra a személyes inas, mely tényleg
0-24 rendelkezésre áll, és csak azzal az ügyféllel foglalkozik,
aki kifizette érte az évi 4000 eurót. Tényleg bármit lehet kérni
tőle: ha valaki arra utasítja, hogy menjen el egy francia faluba,
mert ott Pierre bácsi kiváló házi sajtot csinál és hozzon,
akkor ő, vagy valamely kollégája megteszi (ennek költségei
persze nincsenek benne a 4000 euróban).

A
cikk elején feltett kínzó kérdésre, hogy Magyarországon mégis mekkora piaca van a
milliós telefonoknak, végül sem a marketingigazgatótól, sem a bolt
magyar vezetésétől nem kaptunk pontos választ, így aztán csak a
sajtóanyagra hagyatkozhatunk: “A Vertu luxustelefonok azoknak készülnek, akik mindenből a legkiválóbbat akarják és ehhez pénzük is van. Magyarországon is élnek ilyenek.” Frappáns.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik