Élet-Stílus

Mikor adjunk lázcsillapítót a gyereknek?

Sári Veronika
Sári Veronika

újságíró. 2011. 02. 28. 16:06

A szakemberek szerint az aggódó szülők rendszerint túl hamar adnak a kicsiknek gyógyszert.
Korábban a témában:

Az amerikai orvosok szerint a szülőknek még akkor is mérlegelniük kellene a veszélyforrásokat – amilyen például egy lázcsillapító –, ha aggódnak lázas gyermekükért. A statisztikák szerint ugyanis a legtöbben már akkor is lázcsillapító szerekhez nyúlnak, amikor az még nem indokolt.

A szakemberek különösen a lázcsillapítók hatóanyagainak keveredésétől óvnak, szerintük ugyanis veszélyes ha keveredik a paracetamol és az ibuprofen, de figyelmeztettek arra is, egyáltalán nem mindegy, hogy egy baba mikor kapja az első lázcsillapítót. A 15 hónaposnál fiatalabb gyermek esetében másféle lázcsillapító módszert lenne érdemes alkalmazni, ugyanis ha gyógyszert kap, hosszabbodhat a betegség, sőt később az asztmára is kétszer nagyobb esélye lesz.

AJÁNLOTT LINKEK:

Veszélyesek a lázcsillapítók? (nlcafe.hu)
Láz és lázcsillapítás (babanet.hu)

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Fotó: 24.hu/Fülöp Dániel Mátyás
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.