Élet-Stílus

IKEA-kutatás: A gyerekek velünk akarnak játszani

Játékjelentés címmel végzett globális kutatást a svéd bútorcég: 25 országban, 8 ezer szülővel és 3 ezer 7-12 év közötti gyerekkel beszélgettek, hogy kiderítsék, hogyan is állunk a játékkal.

Az IKEA eredetileg termékei fejlesztésére és a cég marketingjének csiszolására szándékozta felhasználni az eredményt, ám az eredmény önmagában is érdekes lett, és ezt fontosnak tartották megosztani a szülőkkel.

1. A gyerekek inkább játszanak, mint a képernyőt bámulják – ha van kivel. Elsöprő többségük szívesebben játszik a barátaival vagy szüleivel, és csak egytizedük nézne inkább tévét.

2. A szülő szerint a játék tanítson is, a gyerek szerint a játék legyen csak játék. A szülők majdnem fele, egyes helyeken kétharmada azt gondolja, hogy a játéknak legyen nevelési funkciója. A gyerekek nem így látják, ők egyszerűen csak játszanának.

3. A szülők túl stresszesek a játékhoz.
A szülők majdnem fele úgy érzi, nincs elég ideje a gyerekeivel játszani. Akik szakítanak időt a játékra, sem mindig tudják élvezni: túl stresszesek, hogy élvezni tudják.

4. A szülők többsége több kreativitást szeretne otthonában. Szinte minden szülő elismeri, hogy a játék fontos tényező a képzelőerő és a kreativitás fejlődésében. Többségük bátorítaná is, csak nem tudja, hogyan.

5. Nem minden szülő akarja, hogy gyereke boldog legyen. A szülők háromnegyede választotta a boldogságot, mint legfontosabb kívánságot gyerekének. A maradék az anyagi sikert és a másokra való odafigyelést preferálta.

AJÁNLOTT LINKEK:

A kutatásról bővebben

Ajánlott videó

Olvasói sztorik