Bár a Mercedes GP 2010-es fényezését már egy héttel ezelőtt megmutatta a csapat egy átfestett Brawnon, a valódi új autó, az MGP W01-es csak hétfőn került a nyilvánosság elé Valenciában. A teszt helyszínén a csapat a garázs elé kigurítva mutatta meg az új modellt, amely a Ferrari F10-eséhez hasonlóan a tavalyi Red Bull dudoros légcsatornáját hordja az orrán, a McLarennel és a Sauberrel ellentétben azonban nem kapott cápauszonyt.
A Mercedes legutóbb 55 évvel ezelőtt indított teljes egészében saját készítésű autót az F1-ben, arra pedig még sosem volt példa, hogy az istálló mindkét pilótája német legyen.
A téli szünet első hivatalos tesztjén Rosberg kezdi majd meg a körözést, később pedig a 41 esztendős Schumacher is gyakorol a W01 kódjelzésű ezüstnyíllal. A 91-szeres futamgyőztes legutóbb tavaly nyáron ült F1-es gépben, akkor a Ferrari 2008-as modelljével tesztelt.
A tavalyi idényben vb-győztes Brawn GP-ből lett Mercedes GP december 23-án jelentette be, hogy Schumacher három év szünet után visszatér az autósport elitkategóriájába.
Az idei Forma-1-es szezon március 14-én rajtol Bahreinben.
leleplezték a Toro rossót
A Red Bull-istálló fiókcsapata, a Toro Rosso is bemutatta idei Forma-1-es versenyautóját Valenciában. Az alakulat megtartotta az elmúlt szezonban bevetett pilótapárosát, így az idén is a spanyol Jaime Alguersuari és a svájci Sebastien Buemi ül majd a gépek volánjai mögött.
A megváltozott szabályok értelmében a Red Bull ezúttal nem segíthetett be a tervezésbe, így ez az első olyan modell, amely a Toro Rosso saját fejlesztése és építése.