E szerint a korábbiak mellett az M1-es és M3-as autópályákon a fővárosból kifelé vezető irányban is lesznek korlátozó táblák, illetve az M7-es autópálya Budapestről kivezető szakaszán két új helyen, az M1-M7 csomóponttól Pusztazámor-Sóskútig és a Székesfehérvárt elkerülő szakaszon sem előzhetnek a jövőben a teherjárművek.
A korlátozásban érintett autópálya-szakaszok a következők:
M1 autópálya (három szakaszon, mindkét irányban) 17,20 km – 53,5 km között, 33,6 km.
M3 autópálya (mindkét irányban) 26,6 km – 10,20 km között, hossza 16,4 km.
M7 autópálya M1-M7 csomópont és Pusztazámor-Sóskút csomópont között (Bp. felől).
M7 autópálya Székesfehérvárt elkerülő szakaszán az 57-es és a 64-es kilométer között (Bp. felől).
Ez azt jelenti, hogy összesen 116,5 kilométeren lesz tilos az előzés a nehéz tehergépjárművek számára a magyar autópályákon a jövőben.
Az tilalom kiterjesztésével a minisztérium célja, hogy még gyorsabbá és biztonságosabbá váljon a közlekedés. A kísérleti jelleggel bevezetett korlátozás óta a forgalom áramlása egyenletesebbé vált az érintett szakaszon, a haladási sebesség 3 százalékkal nőtt a haladó sávban.