Élet-Stílus

Ötéves a legnagyobb közösségi portál

Öt éve indult a Facebook online kapcsolatépítő portál, amely rövid fél évtized alatt diákhálózatból 150 millió ügyfelet kiszolgáló óriásvállalattá terebélyesedett. Az aktív tagok naponta átlagosan több mint két órát töltenek a portálon.

Az amerikai Mark Zuckerberg még csak 25 éves lesz idén, a Time magazin szerint viszont már bekerült a világ 100 legbefolyásosabb személyisége közé. A 2004. február 4-én egy kollégiumi szobában The Facebook néven indított honlapja pedig ma már globális kommunikációs platform, amelyen 20 millióval több felhasználó ápolja és bővíti kapcsolatrendszerét, mint a második helyezett MySpace-en.

Naponta több mint 15 millióan frissítik a személyes oldalukat. Közlik ismerőseikkel, hogy mivel foglalkoznak éppen vagy hová mennek este, fényképeket, videofelvételeket osztanak meg a többiekkel, új ismeretségeket kötnek és rátalálnak régi barátokra, beszélgetnek a csevegőszobában, csatlakoznak felhasználói csoportokhoz, vagy éppen virtuális ajándékokkal lepik meg egymást.

Az oldalt működtető kaliforniai cégnek közel 800 munkatársa van, és 2004-ben a Microsoft 240 millió dollárt (5,5 milliárd forint) fizetett azért, hogy szerény, 1,6 százalékos részesedést szerezzen a vállalkozásban. Ez azt jelenti, hogy papíron a cég piaci értéke 15 milliárd dollár. Szakértők szerint ez erős túlzás, a Facebook értéke nagyságrendekkel kisebb lehet, Mark Zuckerberg azonban még így is bejutott a 400 leggazdagabb amerikai közé. A Forbes magazin tavalyi listáján a 321 helyen áll, vagyona nagyjából 1,5 milliárd dollár.

Az aktív tagok naponta átlagosan több mint két órát töltenek a portálon, ami 30 perccel több, mint a MySpace esetében. A Facebook tehát központi szerepet játszik milliónyi felhasználó életében.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik