Élet-Stílus

A gazdasági válság az F1-ben is érezteti hatását

A világméretű gazdasági válság legújabb hatásaként a 2012-es londoni olimpia egyik vezetője bejelentette: az olimpiai falu építésénél 200-250 millió fontos hiánnyal számolnak, míg a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke szerint a Forma-1-ben költségcsökkentésre van szükség, hogy ne alakuljon ki veszélyes helyzet.

John Armitt, a londoni ötkarikás játékok előkészületeiért felelős egyik vezető hangsúlyozta: amikor a terveket készítették, ahhoz képest a gazdasági környezet megváltozott, most nehezebben kapnának banki kölcsönt. Jelenleg 200-250 millió fontos hiánnyal kalkulálnak az olimpiai falu már zajló építésénél, a lakások számát csökkenteni kell 4200-ról 3300-ra.

Max Mosley, a FIA elnöke ismételten jelezte: a gazdasági válság miatt le kell szorítani a költségeket a Forma-1-ben, mert ha két éven belül ezt nem teszik meg, veszélybe sodródik a sportág.

Mosley aggódik az F1-ért (MTI/EPA)

Mosley aggódik az F1-ért (MTI/EPA)

“Ez egy nagyon komoly helyzet” – jegyezte meg, amikor találkozott Nice-ben Luca di Montezemolóval, a tíz F-1-es csapatot képviselő Ferrari-elnökkel. Mosley hozzátette: már az elmúlt időszakban is több csapat szűnt meg, és ez a folyamat felgyorsulhat.

Közben a 2009-es Forma-1-es naptárból száműzött Kanadai Nagydíj szervezője közölte: jelenleg nem megvalósítható, hogy magáncég folytassa a futam szponzorálását, és már csak a kanadai kormány tudná elérni, hogy a verseny Montreálban maradjon, mégpedig évenként mintegy 90 millió amerikai dollárnak megfelelő összegért.

—-A McLarennek nem árt a válság—-

Az FIA-elnök apokaliptikus nyilatkozatára reagálva a Mercedes motorsportfőnöke azt mondta, hogy a McLaren-Mercedesnél nem tartanak a gazdasági válság hatásaitól.

Míg az FIA elnöke, Max Mosley drasztikus költségcsökkentés híján végzetes jövőt jósol a Forma-1 számára, a McLaren 40 százalékos tulajdonosa, a Mercedes motorsport-igazgatója, Norber Haug egyáltalán nem látja ilyen sötéten a helyzetet.

“A gazdasági válság természetesen nekünk sem jön jól, de a motorsport még mindig nagyon is jövedelmező” – utalt Haug arra, hogy Mosley szerint a csapatok kétszer-háromszor annyit költenek, mint amennyi bevételük van.

A német elmondta, hogy a stuttgarti gyártó, és partnerük, a McLaren sosem küszködik költségvetési problémákkal.

“Az elmúlt tíz évben sosem léptük túl a költségvetésünket. Sőt, ellenkezőleg, időnként jóval kevesebbet költöttünk” – nyilatkozta Haug az Auto Motor und Sportnak.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik