Élet-Stílus

Csapatutasítás a McLarennél?

A Német Nagydíj záró szakaszának Lewis Hamilton csapattársa, Heikki Kovalainen mögött vágott neki. A csapatfőnök, Ron Dennis üzenete után Kovalainen nem jelentett tovább akadályt. Mit mondott Dennis? A Toyotánál eközben még mindig nem tudják, hogy mi okozta Timo Glock balesetét. Videó.

A Német Nagydíjon Lewis Hamilton a csapat által elszámított stratégia miatt a futam vége előtt 15 körrel kiállni kényszerült. Hamilton a vezető pozícióból csapattársa, Heikki Kovalainen mögé, a 6. helyre tért vissza, de a finn gyorsan elengedte.

A verseny után Kovalainen finn lapok állítása szerint mérgesen utasított el mindenkit, nem akart nyilatkozni, és azt mondta, hogy nem versenyezhetett szabadon. A csapatutasítások 2002 óta tilosak az F1-ben, de a McLaren csapatfőnöke, Ron Dennis azt mondja, hogy ilyesmire nem is került sor Hockenheimben.


Kovalainen (b) elengedte csapattársát (MTI/EPA)

Kovalainen (b) elengedte csapattársát (MTI/EPA)

“Mi csak felhívjuk a versenyzőink figyelmét a csapattárs tempójára, a végső döntés az övék. Lewis majdnem egy másodperccel volt jobb, és amikor szóltunk Heikkinek, hogy Lewis gyorsabb, ő elengedte. Nagyon sportszerű gesztus volt” – magyarázta Dennis. “Tudta, hogy így kell tennie, mert minél tovább tartotta volna fel Lewist, annál nehezebben szerezhette volna vissza a vezetést. Így működik egy csapat. Az igazi versenyzők megteszik ezt” – tette hozzá.

Ha igaz is, hogy Kovalainen a lelkére vette a dolgot, neki is érdemes emlékezni rá, hogy csapattársa valószínűleg így is, úgy is megelőzte volna. Hamilton megállíthatatlanul tört előre, Nick Heidfeld, Felipe Massa és Nelsinho Piquet sem okozott neki gondot.

—-Találgatnak a Toyotánál (videó)—-

A Toyota csapat egyelőre nem tudja, hogy pontosan mi okozta Timo Glock balesetét a Német Nagydíjon. Az biztos, hogy az FIA-hoz lesz néhány kérdésük a mentéssel kapcsolatban.

Glock a 36. körét kezdte volna meg, amikor a célegyenes-ráfordító kanyar kerékvetőjén egyszerűen eltört az autó jobb hátsó felfüggesztése. A Toyota ezután megpördült, irányíthatatlanul keresztülsodródott a célegyenesen és a bokszutca falának csapódott. Az autó darabokra tört, Glock azonban sérülés nélkül megúszta az esetet.

A 26 éves versenyzőt az eset után megfigyelésre kórházba szállították, az éjszakát is ott töltötte, de a csapat főmérnöke, Pascal Vasselon szerint Glock már a héten szeretne újra vezetni a jerezi teszten. “Jól van. Nem biztos, hogy lehetséges, de máris azon gondolkodik, hogy szeretne vezetni Jerezben. Szóval tényleg jól van.”

A csapatnak komoly munkája lesz a baleset okainak felderítésével, hiszen maga az autó nagyon összetört, így máshonnan kell majd adatokat szerezniük. “Az autó a hátuljával csapódott a falnak, így teljesen összetört. Meg kell vizsgálnunk a baleset előtti adatokat, hogy milyen terhelés érte az alkatrészt. Őszintén szólva, egyelőre nem tudunk semmit, az autón nem lehet mit elemezni. Alaposan át kell néznünk a baleset előtti körök adatait és a videofelvételeket, csak azután tudunk majd többet a történtekről” – mondta Vasselon.

A Toyota vezetői baleset oka mellett a pálya személyzetének viselkedésére is szeretnének választ kapni, ugyanis nem voltak teljesen elégedettek a mentéssel. A csapat elnöke, John Howett elmondta, hogy az FIA-hoz fordulnak a kérdéssel kapcsolatban.

“Szeretnénk velük megbeszélni, hogy a pilótát miért úgy vették ki az autóból, ahogy, de azt hiszem, panaszt nem nyújtunk be. A versenyzőt általában az üléssel emelik ki, de amennyire láttuk, most nem így történt. Persze mindenki kapkodhat a nagy izgalomban. Megnézzük majd a videót, hogy pontosan értsük a történteket” – nyilatkozta a baleset után a Toyota-főnök.

—-Sajtóvisszhang—-

Nagy-Britannia

The Sun: “Hamilton Németországban átvette a vezetést – Lewis az előzés mestere. Lewis Hamilton ízelítőt adott tehetségéből Michael Schumachernek.”

The Mirror: “Hamilton a csapattaktikán és a riválisokon felülemelkedve káprázatos sikert aratott – a brit csillag csodája Hockenheimben.”

Daily Mail: “A mesteri Hamilton a csapat hibája ellenére megnyerte a futamot. Ez a Német Nagydíj úgy kerül be a Forma-1 történelemkönyvébe, mint a futam, amelyet Lewis Hamilton kétszer is megnyert.”

Daily Telegraph: “A Ferrari kezdhet gondolkodni azon, hogy hogyan fékezze le Lewis Hamiltont. Talán lebukik majd EPO-val.”

The Times: “Lewis Hamilton úgy uralja a McLarent, mint egy fiatal herceg.”

Olaszország

La Repubblica: “Az előzés. A Hockenheimringen Hamilton megleckéztette a Ferrarit.”

Corriere della Sera: “Hamilton móresre tanította Massát. A Ferrari-istállónak meg kellett elégednie a dobogóval.”

La Stampa: “Lewis Hamilton kiütéssel győzött, ez fordulópont az idei világbajnoki sorozatban.”

Brazília

Folha de S.Paulo: “A versenyen, amelyen Hamilton McLarenjének nem volt ellenfele és Felipe Massa, valamint Kimi Ra:ikkönen Ferrarija sok kívánnivalót hagyott maga után, elsősorban Nelsinho Piquet tündökölt.”

Jornal do Brasil: “Tizenhét év után két brazil is a dobogón.”

Correio da Manha: “Lewis Hamilton oktatott.”

Jornal do Commercio: “Lewis Hamilton ismét megcsillantotta tehetségét.”

Spanyolország

El País: “Aki esetleg még kételkedett Hamiltonban, azt most meggyőzte a brit pilóta. Úgy tűnik, a McLaren-Mercedest nem lehet megállítani.”

As: “Alonso: újabb csalódás. Hamilton ezzel szemben első világbajnoki címe felé robog.”

Franciaország

L’Équipe: “Hamilton szambázott.”

Le Parisien: “Hamiltont már leírta a brit sajtó, de ő visszavágott az aszfalton.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik