Aztán egy kedves ismerősöm átmeneti autónak vásárolt egyet,
és azzal jött értem. Első kérdése csak ennyi volt, akarod te vezetni? Hm, végül is nem hangzik rosszul, mindent ki
kell próbálni – akár még ezt is. Két mondatban elmondta hogyan működik az
automata váltója, és indulás. Gyorsan elfelejtem, hogy az ülések száma minimum
fele a normál átlagnak.
eredetileg, de annyira belelkesedtem, hogy minden kör után reménykedve néztem a
tulajára: ugye lehet még egyet? Hála Zsoltinak megkedveltem ezt a fura kis
jószágot, és a szerkesztőségen belül én lettem a megújult példány védelmezője,
amikor a többiek ellen szóltak. Így természetes út vezetett a mostani dízelhez. Semmi komplikált
Az a fantasztikus ötlet pattant ki a fejemből, hogy
lefotózom az újat és a régit együtt, de kihasználatlanság miatt azóta a fent
említett fiatalember megvált tőle, ellenben kapható volt egy spontán
tesztelésre, úgyhogy elvittük közösen egy körre. Kis bemelegítés után a smart
hozta a formáját, fürgeségben nem marad el a benzinestől, ellenben jóval
kevesebb üzemanyagot eszik. A kollégák nyári mérése szerint 95-ösből
km-re, míg most meg gázolajból elég
Orra bukik? Képek (vezess.hu)
változatról a plussz 19,5 centi. Ennyivel lett nagyobb, tehát, most már 2695
centit foglal el a flaszteron, így bajos lenne keresztben parkolni vele. Ez
persze köztudottan szabályellenes, hiába praktikus megoldás a zsúfolt
belvárosban. A megnövelt karosszéria hivatalosan lényegesen jobb utazókényelmet
és helykínálatot biztosít ( no meg nagy fordulókört), de úgy látszik ezt nem
mindenki tudja, a fotózásnál körünk gyűlt idős hölgyek egyike nevetve kiáltott
fel az autó láttán: “Most nem is tudom, hogy orra bukik, vagy fenékre
esik?”
Biztonság
jellemző gazdag alapfelszereltség itt is megtalálható. Minden fortwo cdi-hez kapunk
vezető- és utasoldali légzsákot, Tridion biztonsági utascellát, valamint két
segédet, egyik a fékezésnél, másik emelkedőn való elindulásnál asszisztál
biztonságunk érdekében. Miután a kollégák panaszkodtak az autó stabilitására,
főleg fékezésnél, kipróbáltuk jeges úton is, részünkről semmi panasz,
kanyarokban, és fékezésnél is makacsul ragaszkodik az aszfalthoz.
A metálkék autóhoz bézs belsőt párosítottak, és nem
sajnálták a kárpitot, az üléseken kívül az ajtó is kapott, sőt a műszerfalra is
jutott bőven belőle. Kicsit átszabták a tárolókat, de így is van bőven hova
pakolni a telefont, kulcsot és egyéb apró holmit. A pohártartót hiába kerestük,
az autóban, és a rendelhető felszereltségek között sem találtuk. Van viszont
hely néhány aprópénznek a sebváltó előtt.
módon ide tették a tervezők. A külső tükröket csak manuálisan állíthatjuk, ezen
kicsit meglepődtem, a csomagtartón szintén, amibe övvonalig 220 liternyi akármi
fér, de menet közben alattomosan átvándorol az ülések alá, mert nincs semmi,
ami a helyén tartsa. A kormány fogása rendben van, de kissé nehéz, és nem is
multi, a rádió pedig gyújtás nélkül csendben van.
van hely (szigorúan legálisan parkolva), hirtelen nem is tűnik olyan
katasztrófának, ha belső kerületekben is meg kell állni, de aztán vége lett a
tesztelésnek, és maradt újra a harc az
üres, normál méretű placcokért. A végére hagytam az árát, ami persze Mercedes mértékű, hiába
van csak benne két ülés, a tesztautó értéke