A BMW Münchenben bemutatta a 2008-as autóját. A leleplezésen a csapatfőnök, Mario Theissen, a technikai igazgató, Willi Rampf, és természetesen a pilóták, Nick Heidfeld és Robert Kubica is ott volt.
Az új versenyautó bemutatóján Theissen elmondta, hogy a csapat sikeréért a müncheni, és a Sauber svájci gyárában összesen 730 ember dolgozik. A megnövekedett létszám ellenére sikerült lefaragni a költségekből, kevesebbet költenek, mint kezdetben. A fejlesztésekről a csapatfőnök azt mondta, hogy ugyan a motort nem, de a hozzá kapcsolódó alkatrészeket lehet fejleszteni, ezért így is van kihívás.
Sokat dolgoztak az új sebességváltón, amelynek egy futam helyett négy hétvégét kell kibírnia, a fejlesztések közben két prototípus is tönkrement, mire a mostani verzióig eljutottak. A jövő évre már nagyon készülnek, a lényeg a KERS, azaz az energia-visszanyerőrendszer integrálása a motorba.
A technikai igazgató szerint a fejlesztés fő iránya 2008-ra az autó vezethetőbbé, stabilabbá tétele volt, amelyet az elektronikus vezetői segédeszközök betiltása tett szükségessé. Az aerodinamikai elemek terén a cél a kanyarokban való tapadás növelése volt, de a mechanikai tapadáson is igyekeztek javítani. Teljesen újratervezték az F1.08 hátsó felfüggesztését is.
Az új autón látható a Ferrari tavalyi újítása, a keréktakaró lemez, és az orr is jelentősen megváltozott: a korábbi lefelé ívelő, lapos forma sokkal “hegyesebb”, dinamikusabb lett.
Futamgyőzelmeket várnak
“Őszintén, ez a legszebb autó, amit valaha is láttam. Tudom, hogy ez nem jelent semmit a gyorsaság szempontjából, de ettől még jobban várom a következő napokat, heteket. Biztos vagyok benne, hogy képes vagyok a futamgyőzelemre, persze ez elsősorban az autón múlik. Elméletileg közelebb kerülhetünk az előttünk lévő csapatokhoz, a cél világos, futamot kell nyernünk idén” – mondta Nick Heidfeld a bemutatón.
“Azt hiszem az egész idény nagy kihívás lesz majd, minden egyes verseny az. A maximumon kell teljesíteni mindannyiunknak, a lehető legtöbb pontot kell gyűjtenünk, reméljük, hogy még többet sikerül, mint tavaly. A jelenlévők többségénél jobban ismerem az autót, és hiszem, hogy Nick és én képesek leszünk vele győzni” – magyarázta Robert Kubica.
Természetesen Melbourne-ig tovább folyik a fejlesztés, már a tesztekre is új alkatrészek érkeznek.
—-Bourdais fél az elvárásoktól—-
A 2008-ra a Toro Rossóhoz szerződött Sebastien Bourdais eddig nagyon sikeres autóversenyzői karriert tudhat maga mögött: 2001-ben megnyerte a Forma3000 sorozatot, majd az amerikai ChampCarban eltöltött öt éve alatt az első idény kivételével mindegyik szezonban bajnok lett.
A 28 éves pilóta azonban most attól tart, hogy rajongói túl nagy elvárásokat támaszthatnak, amelyeknek a középmezőny végébe tartozó Toro Rossóval nem tud majd megfelelni.
Nincsenek illúziói a franciának (tagheuer.com)
“Aggaszt, hogy az emberek nem értik, hogy nem ugyanolyan feltételekkel indulok, mint Hamilton a McLarennel. Jövőre biztosan nem leszek bajnok. Franciaországban nagyon sokat várnak tőlem, amit nem tudok teljesíteni” – nyilatkozta Bourdais a francia L’Equipe-nek.
Bourdais-ra azért is irányul akkora figyelem hazájában, mert jó ideje nincs komoly francia versenyző a mezőnyben. Ennek okairól így vélekedik a pilóta: “Az F1 története során néha tíz francia is volt egyszerre, ma már sokkal kevesebb. Ciklikus, mindig is így volt ez, és így is lesz. Egyszerűen ilyen a sport természete.”
A versenyző azt is elárulta, hogy volt ChampCar-csapata, a Newman-Haas társtulajdonosa, a színészlegenda Paul Newman valamikor idén ellátogat majd egy Forma-1-es futamra is, hogy kövesse volt védence pályafutását.