Élet-Stílus

F1: az év legfontosabb versenye

Mindössze négy nap maradt ki, és a pilóták a Német Nagydíj után újra versenyautóikba ülnek. Az utóbbi futamokon sorozatban háromszor a Ferrari nyert, míg Hockenheimben a Renault mélypontra jutott. Az idő rövidsége miatt a Magyar Nagydíj előtt már nem volt mód, hogy a csapatok teszteljenek, ám ennek ellenére más autóval érkezik a Renault hazánkba. A győzelmük a futóművön múlhat.

Bár Fernando Alonso örömmel érkezik hozzánk, hiszen itt szerezte első futamgyőzelmét, ami minden idők legfiatalabban megszerzett első helye volt, de tavaly például a Hungaroringen volt a legrosszabb versenye. Ezzel szemben a tavalyi évet álomban töltő Michael Schumacher a Ferrarival éppen itt tudott kiemelkedőt alkotni. Az időmérőt megnyerte, majd a futamon második lett.

Tavaly Kimi volt a leggyorsabb

Aki pedig legyőzte, az Kimi Räikkönen volt, aki éppen nálunk indul 100. futamán az F1-ben. Miután Németországban már versenyképes volt, a hétvégén akár már idei első győzelmét is megszerezheti a McLaren versenyzője.

Három hét szünet következik a Magyar Nagydíj után, lélektani szempontból fontos, hogy a versenyzők hogy vonulhatnak pihenni. Ha Alonsónak sikerül megtörnie Schumacher sorozatát, akkor nyugodtan alhat, ám ha a német klasszis lesz a nyerő, akkor lehet, hogy a spanyol kerül hátrányba, ami a hátralévő öt futamon kockázatásra kényszerítheti. Így a magyar futam igazán sorsdöntő lehet. Nekünk mindenképpen az év legfontosabb Forma-1-es eseménye.

Ahogy 2003-ban Baumgartner Zsolt, most is egy baleset kapcsán mutatkozhat be egy újonc a Hungaroringen. Akkor Ralph Firman, most Jacques Villeneuve csapta falnak autóját. A kanadai helyett, Robert Kubica indul majd a BMW-nél.

A pálya és a verseny

Az eddigi 20 év alatt a Magyar Nagydíj a forróságáról volt híres, az országon átvonuló viharok erősen lehűtötték a levegőt, ami új helyzet elé állítja a csapatokat és főleg a gumiszállítókat. A mostani helyzet szerint akár esős verseny is elképzelhető.


F1: az év legfontosabb versenye 1

Schumacher Magyarországon vb címet is szerzett már (vezess.hu)

Bár Budapest atmoszférája miatt a legtöbb versenyző szívesen jön hazánkba, a Hungaroringet kihívásnak tekintik. Monaco után ez a második legalacsonyabb átlagsebességű pálya, amely nem enged meg semmilyen hibát.

Elsősorban pilótapálya a Hungaroring, nekik kell mentálisan és fizikálisan toppon lenniük, az autóknak kevésbé. Nincs sok választásuk a mérnököknek, a sok lassú kanyar miatt az aerodinamikai beállításoknál a maximális leszorítőerőre törekednek, nincsenek hosszú egyenesek nincs szükség kisebb légellenállásra. A végsebességet motorerővel érik el, de a motorok egy-egy 4381 méter hosszú körnek kevesebb mint ötven százalékát teljesítik padlógázzal.

Miután kevés versenyt rendeznek a Hungaroringen és a szél folyamatosan port hord rá, nagyon csúszós. A verseny idejére az ideális íven feljavul a tapadás, de azon kívül marad a korcsolyapálya. Éppen ezért, illetve a hosszú egyenesek hiánya miatt alig lehet rajta előzni. Ahogy Monte-Carlóban, nálunk is kiemelkedően fontos a jó rajthely.

Pályarekord: 1 perc 19,071 másodperc. Michael Schumacher – Ferrari
Az időmérő edzés: 2006. 08. 05-én szombaton, magyar idő szerint 14 órától
A futam: A 70 körös Magyar Nagydíj 2006. 08. 06-án délután kettőkor lesz

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik