A vezess.hu videói
1986 Piquet-Senna
1992 Schumacher baleset
1997 Villenuve előzése
1998 Michael Schumacher
1998
Ralf Schumacher pördülése
1999 Egy kör Coultharddal
2000 Fisichella pördülése
2000 Herbert bajban
2002 Mika Salo pördülése
2002 Button repül
2003 Ralf Firman balesete
2003 Egy kör Trullival
Bár Fernando Alonso örömmel érkezik hozzánk, hiszen itt szerezte első futamgyőzelmét, ami minden idők legfiatalabban megszerzett első helye volt, de tavaly például a Hungaroringen volt a legrosszabb versenye. Ezzel szemben a tavalyi évet álomban töltő Michael Schumacher a Ferrarival éppen itt tudott kiemelkedőt alkotni. Az időmérőt megnyerte, majd a futamon második lett.
Tavaly Kimi volt a leggyorsabb
Aki pedig legyőzte, az Kimi Räikkönen volt, aki éppen nálunk indul 100. futamán az F1-ben. Miután Németországban már versenyképes volt, a hétvégén akár már idei első győzelmét is megszerezheti a McLaren versenyzője.
Három hét szünet következik a Magyar Nagydíj után, lélektani szempontból fontos, hogy a versenyzők hogy vonulhatnak pihenni. Ha Alonsónak sikerül megtörnie Schumacher sorozatát, akkor nyugodtan alhat, ám ha a német klasszis lesz a nyerő, akkor lehet, hogy a spanyol kerül hátrányba, ami a hátralévő öt futamon kockázatásra kényszerítheti. Így a magyar futam igazán sorsdöntő lehet. Nekünk mindenképpen az év legfontosabb Forma-1-es eseménye.
Ahogy 2003-ban Baumgartner Zsolt, most is egy baleset kapcsán mutatkozhat be egy újonc a Hungaroringen. Akkor Ralph Firman, most Jacques Villeneuve csapta falnak autóját. A kanadai helyett, Robert Kubica indul majd a BMW-nél.
A pálya és a verseny
Az eddigi 20 év alatt a Magyar Nagydíj a forróságáról volt híres, az országon átvonuló viharok erősen lehűtötték a levegőt, ami új helyzet elé állítja a csapatokat és főleg a gumiszállítókat. A mostani helyzet szerint akár esős verseny is elképzelhető.
Schumacher Magyarországon vb címet is szerzett már (vezess.hu)
Bár Budapest atmoszférája miatt a legtöbb versenyző szívesen jön hazánkba, a Hungaroringet kihívásnak tekintik. Monaco után ez a második legalacsonyabb átlagsebességű pálya, amely nem enged meg semmilyen hibát.
Elsősorban pilótapálya a Hungaroring, nekik kell mentálisan és fizikálisan toppon lenniük, az autóknak kevésbé. Nincs sok választásuk a mérnököknek, a sok lassú kanyar miatt az aerodinamikai beállításoknál a maximális leszorítőerőre törekednek, nincsenek hosszú egyenesek nincs szükség kisebb légellenállásra. A végsebességet motorerővel érik el, de a motorok egy-egy 4381 méter hosszú körnek kevesebb mint ötven százalékát teljesítik padlógázzal.
Miután kevés versenyt rendeznek a Hungaroringen és a szél folyamatosan port hord rá, nagyon csúszós. A verseny idejére az ideális íven feljavul a tapadás, de azon kívül marad a korcsolyapálya. Éppen ezért, illetve a hosszú egyenesek hiánya miatt alig lehet rajta előzni. Ahogy Monte-Carlóban, nálunk is kiemelkedően fontos a jó rajthely.
Pályarekord: 1 perc 19,071 másodperc. Michael Schumacher – Ferrari
Az időmérő edzés: 2006. 08. 05-én szombaton, magyar idő szerint 14 órától
A futam: A 70 körös Magyar Nagydíj 2006. 08. 06-án délután kettőkor lesz