Élet-Stílus

Egyre népszerűbbek a mobiljátékok

A mobiltelefon-gyártók és a mobilszolgáltatók gőzerővel támogatják a korszerű játékok elkészítését, sőt maguk is igyekeznek részt venni ezekben a munkákban.

A szakemberek szerint a kíváló minőségű mobiljátékok megjelenése újabb impulzusokat adhat a piacnak. Augusztusban fog bemutatkozni Regensburgban a turistáknak szánt REXplorer nevű helytörténeti játék. Az akció célja, hogy a városba látogató németek, külföldi turisták és a helyi lakosok minél jobban megismerjék Regensburgot. Ez lesz az első ilyen jellegű mobiltelefonra telepített játék. A programot az aacheni Rajna-Vesztfáliai Műszaki Főiskola és a Zürichi Szövetségi Műszaki Főiskola kutatói, valamint a Nokia finn mobiltelefon-gyártó cég szakemberei közösen fejlesztették ki.

A játékban a turistákat arra kérik, hogy jelentsenek és jegyezzenek fel minden, a regensburgi óvárosban látott vagy általuk érdekesnek tartott jelenséget, legyen szó egy felelevenített népszokásról vagy egy műemlékről. A tudományos asszisztensekké váló játékosok segítséget is kapnak, ez pedig a játékot tartalmazó mobiltelefon. A cél az, hogy az emberek az ott tartózkodásuk végére minél jobban megismerjék Regensburgot.

“A programban ha egy játékos túl közel kerül egy épülethez, megjelenik egy felgyorsult szívverést mutató ikon. Ezután a turista különböző módon kapcsolatba léphet az adott hely szellemével, aki elmeséli az épület történetét, végül pedig útmutatót ad a következő felfedezendő épülethez” – nyújtott betekintést a helytörténeti játékba Tico Ballagas, az aacheni Rajna-Vesztfáliai Műszaki Főiskola kutatója. A teljesített feladatokat a rendszer egy multimédiás naplóba gyűjti és így láthatóvá válik, hogy ki volt a legaktívabb és kit érdekelt legkevésbé az óváros.

Persze nem csak az ilyen játékok egyre népszerűbbek. Ugyan a számítógépes vagy a konzolos programokban megszokott valósághű megjelenítésre még sokat kell várnunk, a technika lehetőségeit figyelembe véve már megtörténtek az első próbálkozások. A Skeeter nevű játékban például moszkitókat kell virtuálisan agyoncsapnunk, de éppúgy megjelentek már a Snake, az űrhajó-lelövöldözős vagy a labirintusos alkalmazások.

A jelenlegi legnépszerűbb ilyen projektnek azonban a Tron számít, amely megpróbálja ötvözni a valódi és a virtuális világot. A rendszer a mobiltelefonokba épített GPS-vevő segítségével méterre pontosan megállapítja a játékosok valódi tartózkodási helyét. A játékosoknak egy valódi területen, például egy szobán belül kell mozogniuk. Minden felhasználó mozgásával egy vonalat hoz létre. Ezeknek a vonalaknak azonban nem szabad keresztezniük egymást vagy önmagukat. Ha ez mégis bekövetkezik az érintett vonalak tulajdonosai elbúcsúznak a további küzdelemtől. Minél tovább tart a játék, annál nehezebb. A nehézséget befolyásolni lehet a játékosok számának növelésével vagy az adott terület kicsinyítésével.

Far Cry, Doom III vagy Quake 4 szintű mobiltelefonokon is játszható FPS-ekre persze még hosszú éveket kell várnunk, ám a mobilgyártó cégek, a szolgáltatók és a játékfejlesztők már felismerték az ebben a területben rejlő lehetőségeket és egyre nagyobb összegeket fordítanak a mobiljátékok létrehozására.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik