Élet-Stílus

Rekordév a Citroënnél

Több mint 1,1 millió autót értékesített a Citroën 2005-ben, amivel 3,5 százalékos növekedést ért el a francia autógyártó. Magyarországon csökkent a cég piaci részesedése.

2005-ben a világviszonylatban rekordot döntött konszolidált eladásaival a Citroën, összesen 1 395 000 járművet értékesítettek. Európa 18 országát figyelembe véve, a személygépkocsi és kishaszongépjármű értékesítés terén 2004-ben elért 6,6 százalékos piaci részesedés 2005-ben 6,7 százalékra nőtt, ami 1 103 000 eladott gépjárművet jelent.

Továbbra is Franciaország a cég legfontosabb piaca, ahol tavaly 342 000 eladással a személygépkocsi és kishaszon-gépjármű értékesítés volumene 3,1 százalékkal nőtt. Ezzel a Citroën a piacon 2005-ben 0,3 százalékos emelkedéssel 14 százalékra növekedett. A személygépkocsi és kishaszongépjármű eladások a világ többi régiójában 15,9 százalékos fejlődést mutatnak.

Magyarországon, 4 százalékos visszaesést mutató piacon, a személygépkocsi és kishaszongépjármű értékesítés terén a 2004-ben elért 3,7 százalékos piaci részesedése 2005-ben 3,5 százalékra csökkent.

2005-ben két teljesen új modellel bővült a Citroën kínálata az egyik a cég zászlóshajója a C6, míg a másik a termékskála másik végén álló C1.

Remek évet zárt a Citroën a raliban is, hiszen a Világbajnokságon az egyéni és a konstruktőri címet is elhódították, utóbbit sorozatban harmadszor. Sébastien Loeb és Daniel Elena pedig másodszor lett a pilóták között a legjobb.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik