Élet-Stílus

Egyre többen vásárolnak az interneten

admin
admin

2005. 10. 24. 08:09

Több mint 627 millió ember vásárolt már interneten a világon. Leggyakrabban könyvek, dvd-k és repülőjegyek kelnek el a neten – állapítja meg az ACNielsen, piackutató és információs vállalat globális kutatása az online kereskedelemről.

A válaszok alapján első helyre a könyv került: a megkérdezettek közül több mint 212 millióan nevezték meg a könyvet a legutóbb vett három termék vagy szolgáltatás között. Több mint 135 millió ember szerzett be már a neten keresztül DVD-t vagy videojátékot és mintegy 135 millióan jutottak repülőjegyhez. Ezt követi 128 millióval a ruházati cikk a cipővel együtt. Meghaladja a 112 milliót azoknak száma, akik zene vagy CD letöltéséért fizettek, a 106 milliót pedig azoké, akik háztartási elektromos készüléket vettek. Számítógépes hardvert közel 98 millióan szereztek be interneten, és 86 milliónál többen foglaltak szállodát vagy üdülést.

A felmérés szerint Európában és Észak-Amerikában legnagyobb az online vásárlók száma, és a toplistát Németország vezeti Ausztria, valamint Nagy-Britannia előtt. Ezekben az országokban az internet-használók legalább 95 százaléka vett a világhálón legalább egyszer valamit. Figyelemre méltónak nevezi az összeállítás, hogy az interneten vásárló britek és németek kétharmada a megkérdezés előtti hónap során is használta ezt a beszerzési lehetőséget.

Az európai online vásárlók átlagosan ötször vettek valamit egy hónap alatt, szemben az észak-amerikai havi 4-es gyakorisággal.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

LIVERPOOL, ENGLAND - AUGUST 12: Wayne Rooney of Everton celebrates after scoring a goal to make it 1-0 during the Premier League match between Everton and Stoke City at Goodison Park on August 12, 2017 in Liverpool, England. (Photo by James Baylis - AMA/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.