Élet-Stílus

Gyorsan nő az interneten bankolók tábora

admin
admin

2005. 07. 25. 18:42

Ugrásszerűen megnőtt azok száma, akik pénzügyeiket az interneten intézik mind a magánszemélyek, mind a vállalatok körében.

Az első negyedév végén az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek 520 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 8,4 százalékkal több, mint 3 hónappal, és 44 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 83 ezer volt, ami 12 százalékos, illetve 50 százalékos növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során – derül ki a GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Távközlési Rt. – a Sun Microsystems Kft.-val együttműködve készített – legfrissebb kutatásából.

Az elmúlt két év során folyamatosan magasabbra értékelték a bankok azon képességüket, hogy mennyire tudják kihasználni internetben rejlő lehetőségeket. A hitelintézetek mind a jelenre, mind a következő 12 hónapra vonatkozó képességükről egyre magabiztosabban nyilatkoztak. Az értékeléseket mérő index, amely a –100-as (egyáltalán nem tudja kihasználni a lehetőségeket) és a +100-as (teljes mértékben ki tudja használni a lehetőségeket) skálán mozoghat két év alatt mínusz 20-ról plusz 40-re emelkedett a felmérés időpontjában meglévő képességek tekintetében, és plusz 30-ról közel 80-ra emelkedett a jövőbeli képességeket illetően.

A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az internetes átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a lakossági ügyfélkör esetében a mobilegyenleg feltöltése, illetve a számlainformációk lekérdezése, a vállalati ügyfelek esetében a mobilegyenleg feltöltése és a betétlekötések kerültek.

Bizakodó biztosítok

A biztosítások széles köre megköthető már a magyarországi biztosítók honlapjain, vagy a velük szerződésben álló internetes alkuszcégeken keresztül. A biztosítási termékek közül a kötelező gépjármű-biztosítás köthető meg a legtöbb helyen az interneten keresztül. A biztosítások internetes értékesítésében egyre nagyobb szerepet játszanak azok a biztosítási portálok, internetes biztosítási alkuszcégek, amelyek összegyűjtik a különböző ajánlatokat, és keresési, összehasonlítási lehetőséget biztosítanak a termékek közt.

A biztosítók – hasonlóan a korábbi felmérési eredménykehez – továbbra is a kötelező gépjármű-biztosítás interneten keresztüli értékesítésében várják a legnagyobb növekedést a következő 12 hónap során. 2005 első negyedévében a válaszadók ugyanakkor a lakásbiztosítás és a casco online értékesítésében is jelentős emelkedésre számítottak.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.