Budapest, 2014. október 1.
Heinrich Pecina, a Vienna Capital Partners tulajdonosa a Vienna Capital Partners új hazai médiavállalatának, a Mediaworksnek a budapesti székhelyén tartott sajtótájékoztatón 2014. október 1-jén.
MTI Fotó: Mohai Balázs
Belföld

Megszólalt a Népszabadság osztrák tulajdonosa

24.hu
24.hu

2016. 10. 15. 16:54

Azt mondta, kölcsönösen tisztelik egymást Orbán Viktorral, de nincs köztük függőségi viszony. A volt népszabisok találtak kivetnivalót a mondataiban.

A Népszabadság az elmúlt tíz évben csak veszteséget termelt, a példányszám drasztikusan csökkent, mert az emberek nem érdeklődtek már az újság iránt – ezt mondta Heinrich Pecina osztrák üzletember, a lapot is kiadó Mediaworks tulajdonosának, a Vienna Capital Partnersnek a vezetője a Profil című osztrák gazdasági hetilapnak.

Szerinte a lap felfüggesztésének csak gazdasági okai vannak, azt mondta, a közelmúltban a lap működési vesztesége nagyságrendileg egymillió euró volt évente. Azt is állította, hogy 2015-ben el akarta ajándékozni (az MTI eladásról ír, de az eredeti cikkben az ajándékozás szó szerepel) az MSZP-nek a Népszabadságot, de a pártnak „nem volt bátorsága”, hogy átvegye. A most hangoskodók közül senki sem akarja a lapot – jelentette ki.

Pecina szavainak némileg ellentmond, hogy a Népszabadságot puccsszerűen szüntették meg, archívumát és a munkatársak levelezését is elérhetetlenné tették. Ráadásul a lap felfüggesztésének napján neveztek ki új vezérigazgatót, Katona Viktort, aki két nappal később le is mondott egészségügyi okokra hivatkozva. A Népszabadság szerkesztősége egyébként jelezte, hogy jelképes egy euróért átvenné a veszteségesnek mondott lapot, de ebben nem mutatkozott előrelépés az elmúlt egy hét során.

Az osztrák üzletember egyébként arról is beszélt a vele készült interjúban, hogy

kölcsönösen tisztelik egymást Orbán Viktorral, de függőségi viszony nincs köztük.

Ez bizony sántít

Pecina mondataira reagált a felfüggesztett lap csapata a saját Facebook-oldalán, a Népszabi Szerkesztőségen. Számukra az volt újdonság az interjúban, hogy Pecina el akarta adni tavaly a lapot az MSZP-nek. Erről a szerkesztőség nem tudott. Szerintük sántít az állítás, mert

Pecina azon a tavaszon vásárolta meg a Szabad Sajtó Alapítvány 27,69 százalékos tulajdonrészét – és szerzett 99,9 százalékos tulajdont – az addigra a kiadói jogoktól megfosztott Népszabadság Zrt.-ben.

Azt persze ők is megemlítették, hogy kölcsönösen tisztelik egymást, Pecina és Orbán.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.