Győr, 2016. augusztus 2.
Munkások dolgoznak a pályaszerkezet építésén a Győrt keletről elkerülő 813-as főút építésének második ütemén a város határában 2016. augusztus 2-án. A második ütemben épülő útszakasz 3,329 milliárd forintból 2016 végére készül el, hossza 3,8 kilométer és kétszer egysávos lesz, három körforgalmat és egy felüljárót foglal magába. A beruházó Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) tájékoztatása szerint a teljes, 13,4 kilométer hosszú, Győrt elkerülő út 2017 év végére fog elkészülni, amely összeköti az M1-es autópályát a 14-es úttal.
MTI Fotó: Krizsán Csaba
Belföld

Elkerülőt ad városának Lázár János

24.hu
24.hu

2016. 10. 15. 14:26

Erős város csak akkor létezik, ha van elkerülő útja, úgyhogy Lázár János átadott egyet Hódmezővásárhelyen. Annyi autópálya fog épülni, hogy még Gyurcsány is ámulhat.
Korábban a témában:

Kezdődik a 47-es főút hódmezővásárhelyi, 13,4 kilométeres elkerülőjének építése – jelentette be a Miniszterelnökséget vezető miniszter szombaton. Lázár János elmondta, a 38 milliárd forintos fejlesztés a rendszerváltás óta a legnagyobb beruházás a városban.

A Hódmezővásárhelyt északról elkerülő tehermenetesítő út kétszer egy sávos lesz, de a műszaki kialakítás lehetővé teszi a szakasz kétszer két sávosra bővítését – közölte a térség országgyűlési képviselői posztját is betöltő politikus.

A beruházás közbeszerzési eljárása lezárult, a Colas és a Délút nyerte a tendert, a kivitelezés 2018 második felére készül el.

Lázár szerint a hódmezővásárhelyieknek kiemelkedően fontos a belváros tehermentesítése az átmenő forgalomtól, a beruházás jelentősen javítja a térség közlekedési viszonyait is, és illeszkedik a kormány közlekedésfejlesztési programjához.

A politikus elmondta, 2021-ig 2500 milliárd forint értékben 900 kilométer új autópálya és autóút épül meg, a költségek felét az Európai Unió, másik felét a kormány finanszírozza. Az elmúlt időszak legnagyobb útépítési programjának célja, hogy az országhatár mindenhol autópályán elérhető legyen.

Gyorsforgalmi út köti majd össze Kassát Miskolccal, Sopront az országhatárral és az M6-os is elér a horvát határig.

A fejlesztések célja, hogy a megyei jogú városokat bekapcsolják az autópálya-hálózatba, ezért kezdődött el Sopron és az M1-es, illetve Salgótarján és az M3-as összekapcsolása, hamarosan indul a Békéscsaba és Kecskemét közötti négysávos autóút építése, valamint Kaposvár és az M7-es összekötése is.

A közútfejlesztési beruházások szolgálják a jelentős ipari és gazdasági övezetek elérésének javítását. Ezek közé tartozik a hódmezővásárhelyi elkerülő út építése, ami hozzájárul Szeged és Debrecen összekötéséhez. A kormány célja, hogy 2018 után Szegedet és Debrecent négysávos út kösse össze, segítve ezzel az északról dél fele haladó személy- és teherforgalmat.

Back to The Hódmezővásárhely

Almási István (Fidesz-KDNP) hódmezővásárhelyi polgármester elmondta, az önkormányzat az elmúlt években sokat tett a város központjának tehermentesítéséért. 2009-ben elkészült a déli elkerülő út egy szakasza, ami javítja az ipari park elérését.

Az önkormányzat a Területi Operatív Program keretében pályázatot adott be a várost keletről elkerülő út építésére, ami a 47-es főutat kapcsolná össze az Erzsébeti úttal. A beruházás támogatási szerződését már megkötötték, a kivitelezés 2017 első hónapjaiban kezdődhet el. Az északi és a keleti elkerülő napi 18 ezer járművel csökkenti a városon áthaladó forgalmat – mondta Almási. (MTI)

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.