Belföld

Erre jó a pénztárcának a sok lájk a Facebookon

Manapság már mindenkinek a kezében az okostelefon, facebookozik, "lájkol", "követ " valakit, vagy netán őt követik. De mire jó ez az egész, lehet valaki ebből híres, profitálhat belőle hosszú távon? Ennek jártunk utána, egy közösségi média specialistát kérdeztünk.

“Na, téged is kiemelt a Facebook” – hangzik viccesen, mikor egy csinos fiatal tinédzser lány feltölti magáról pózolós fotóit, örül, hogy már száznál is többen belájkolták pillanatok alatt. De mire jó ez az egész? Azonkívül, hogy pillanatnyilag nő a felhasználó önbizalma, ami valójában a személyiség torzulásához is vezethet, és presztízs értékűnek érzi a sok lájkot, a minél több ismerőst.

Marketingszempontból kiemelendő, ha valaki magánszemélyként népszerű, ilyenkor megkereshetik cégek, nagy márkák, termékeket hirdető vállalkozások, akik valamilyen termékért cserébe “reklámfelületet” vesznek az adott felhasználó felületén, így ha valaki blogol, népszerű bejegyzéseket ír és sok követője akad, megtalálhatják e lehetőségek, “ingyen” termékekhez juthat hozzá. Vannak akik “lájkokat vesznek”, hamis profilok követik Facebook-oldalát, hogy minél többnek tűnjön a követők száma. Ez hamis képet fest és egy olyan “felhígult” rajongói bázist eredményez, ami valójában nem jó semmire, hisz nem az adott oldal célközönsége. Klausz Melinda közösségi média szakértő mondta el a GazdaságTV-nek, hogy hogyan működik ez az egész és miképpen működnek a törvényen kívüli lájkgyűjtő felületek.

Olvasói sztorik