Belföld

Autóbusz-állomás elköltöztetése és harmadik híd Szegednek?

A Nemzeti Közlekedési Stratégia nem sok konkrétumot tartalmaz a 2014–2050 közötti időszakra.

Szeged – Hódmezővásárhely, és az utóbbi és Makó között tram train, azaz városközi gyorsvillamos megépítése, a Mars téri buszállomás elköltöztetése és az 5-ös főút szegedi bevezető szakaszának bővülése is szerepel a Nemzeti Közlekedési Stratégia tervében. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ által elkészített több száz oldalas anyagot a civilek egy hónapig véleményezhették. A stratégia célja, hogy a 2014–2020-as uniós ciklus közlekedési projektjeit megalapozza – írja a délmagyar.hu.

Szegedre közúti-vasúti Tisza-hidat szeretnének a koncepció készítői, és Csongrádra is épülhetne egy Tisza-híd. A Szeged – Cegléd vasúti vonalon gyorsvasút kiépítése is szerepel a tervben. Kistelek környékénakár repülőtér építése elképzelhető, a turizmusban-egészségturizmusban érdekelt vállalkozói kör részéről merült fel ilyen igény. A légi közlekedés mellett a kikötőket is bővítenék az elkövetkezendő ciklusban. Személyforgalmi kikötőket álmodtak Csanytelek–Szegvár térségében, Mindszentnél, Mártélynál és Algyőn.

Hogy mi valósul meg a tervekből, egyelőre tudni még nem lehet. Viszont a 2014-2020 közötti időszakra csak két Csongrád megyei út megépítést készítették elő.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik