Belföld

A KLM új szolgáltatásokkal akarja növelni forgalmát

A változó piaci körülményekhez és utazási szokásokhoz igazította különböző utazási osztályait a holland KLM légitársaság, amitől forgalmának 10 százalékos bővülését várja az európai útvonalakon.

Mező Ildikó, a KLM magyarországi értékesítési vezetője csütörtökön Budapesten, sajtótájékoztatón elmondta: Magyarországon igen éles verseny van a légitársaságok között, ráadásul a piacon az úgynevezett kis légitársaságok, vagyis a cseh, az olasz, a török jelentősen növelni tudta piaci részesedését a náluk nagyobbak rovására. Ezt megérezte a KLM is, amelynek piaci részesedése a tavalyi 8,6 százalékról az idén 7,5 százalékra csökkent. Ezzel a Malév és a Lufthansa után a KLM a harmadik a magyar piacon a Nemzetközi Légiszállítási Szövetség (IATA) adatai szerint.

A légitársaságoknak a 2000. évi csúcs óta egyre alacsonyabb kereslettel kell szembenézniük, ráadásul az alacsonyabb árakon repülő cégek is megjelentek a piacon – mondta Mező Ildikó. E kihívásokra próbál válaszolni a KLM azzal, hogy új utazási feltételeket kínál járatain, így például a turistaosztályon a korábbinál magasabb szintű szolgáltatásokat nyújt.

A holland légitársaság ezzel egy időben olcsóbb jegyeket is bevezet, amelyekhez csökkentett szolgáltatások társulnak. Az ilyen jeggyel utazók nem kapnak például újságokat, és csak hideg élelmiszerre jogosultak a gépen. Mező Ildikó elmondta, hogy a KLM internetes jegyeladásait is növelni szeretné. Magyarországon eddig az átlagosan havi 30 millió forintos saját (tehát nem utazási irodákon keresztüli) eladásnak mindössze egy-két százalékát adta az internetes értékesítés. Mostantól állandó, illetve szezonális akciókkal akarják ösztönözni a magyarországi repülőjegy-vásárlókat az internetes helyfoglalásra és fizetésre.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik