Belföld

Kis- és középvállalatok: itt az ideje a honlapújításnak!

Nem elég a webet látni, látszani is kell. A hazai kis- és középvállalatoknak azonban nem erősségük az internetes megjelenés. Ezért a gazdasági tárca most vissza nem térítendő támogatást nyújt a vállalkozásoknak, hogy professzionális weboldalt készíttessenek.

A hazai kis- és középvállalatoknak nem erősségük az internetes megjelenés. A cégek weboldalai sok esetben amatőr munkákról árulkodnak, nehezen áttekinthetőek, előfordul, hogy túlságosan bőbeszédűek, érdemi információk helyett műszaki részletek garmadával árasztják el a csupán tájékozódni kívánó olvasót. Vagy éppen ellenkezőleg: olyan szűkszavúak, hogy a lényeges tudnivalók is lemaradnak, megtörténik, hogy még azt sem árulják el, a vállalati menedzsmentből kit, milyen témában érdemes megkeresni.

Nem véletlen, hogy a gazdasági és közlekedési tárca idén februárban, a Széchenyi Vállalkozásfejlesztési Program keretében lehetőséget kívánt teremteni a mikro- és kisvállalkozásoknak, hogy professzionális weblapokat készítsenek, a minisztérium nem lebecsülendő anyagi támogatásával. A tárca március eleje és szeptember vége között 400 millió forintot biztosít arra, hogy a cégek felfrissítsék vagy teljesen új formában, megújított tartalommal készítsék el honlapjaikat.

A vissza nem térítendő támogatás az előzetes számítások szerint mintegy 1400-1500 cégnek nyújt alkalmat arra, hogy igénybe vegye az állami támogatást. Miután a pályázatokat – egyenlő adottságok esetében – beérkezési sorrendben bírálják el, nagy valószínűséggel azok számíthatnak a financiális forrásra, akik minél előbb jelentkeznek. A tárca a web-oldal előállítási költségeinek 40 százalékát fedezi, maximum 300 ezer forint értékben. Egyes, különösen hátrányos helyzetű megyékben (Szabolcs-Szatmár-Bereg, Jász-Nagykun-Szolnok, Bács-Kiskun és Somogy) a támogatás mértéke elérheti az 50 százalékot. Eséllyel indulhat minden, 50 főnél kevesebbet foglalkoztató, magyarországi székhelyű társaság, amelynek éves nettó árbevétele legfeljebb 700 millió forint.

A GKM pályázata versenyre készteti az alkalmazásfejlesztésben meghatározó szerepet játszó társaságokat. A pályázatot elnyerő cégek maguk választhatják ki, hogy melyik vállalkozással kívánják új weboldalukat elkészíttetni, így természetes, hogy az ajánlatok közül a legkedvezőbbet részesítik majd előnyben. Nagyon jó lenne hinni, hogy a hazai mikro- és kisvállalkozások nem csak az árat veszik majd figyelembe a mérlegelésnél, hanem felmérik azt is, hogy a professzionális megoldásszállítóak által összeállított komplex csomagok milyen egyéb előnyös lehetőségeket kínálnak számukra.

Az Elender testreszabott csomagokkal jelentkezik

Az Elender Üzleti Kommunikáció egy 700 ezer forintos csomagot állított össze, amely minden részletre kiterjedő, komplex szolgáltatás kínál a cégeknek. Az Elender széleskörű referenciákkal büszkélkedhet: többek között ők készítették el a Richter gyógyszergyár webportálját, amely egyike az esztétikailag is legmagasabb színvonalú hazai honlapoknak, és az ő nevükhöz fűződik a MOL webportálja is, amelyet elismerten a legátláthatóbb és leginformatívabb weboldalak között tartoznak számon. Az Elender nyerte el a kormányportál megalkotásának feladatát is, amely ékesen bizonyítja, hogy összetett igényeknek is képes eleget tenni.

Az Elender vállalja , hogy még a pályázat beadása előtt segítséget nyújt az anyag összeállításához a társaságoknak. A webportál elkészítésére csomagterveket állít össze a cég, amelynek fontos eleme, hogy minden vállalkozás számára egyedi dizájnt alkot, és a nyitóoldal illetve az akár 50, tartalommal megtöltött aloldal harmonikus összhangot képez. A választott csomagtól függően a cég 10-50 oldal információ elhelyezését vállalja.

Rugalmas tartalom, praktikus modulok

A weboldalon elhelyezett praktikus modulok olyan extra szolgáltatásokat képviselnek, amelyek jelentősen növelik a webhely értékét, használhatóságát és további funkciókat adnak a portálhoz, így például a kapcsolatfelvétel, szavazás, vendégkönyv, látogatószámláló megoldásával. A honlapra látogatók ezen kívül tájékozódhatnak az adott cég szolgáltatásairól, terméklistájáról, aktuális árjegyzékéről. A tapasztalatok alapján sikeresek többek között a hírmodulok, amelyek lehetővé teszik az adatbázisban tárolt cikkek testre szabott megjelenítését.

A vendégkönyv módot ad arra, hogy a látogatók üzenteket írjanak, amelyet más vendégek is elolvashatnak. Fontos célt szolgál a kapcsolatmodul, amely lehetővé teszi, hogy a webes felületről, (e-mail program megnyitása nélkül) levelet küldhessenek az érdeklődők a portál fenntartójának. A portál hátterében egy úgynevezett karbantartó modul működik, amely lehetővé teszi, hogy a cég munkatársai külső segítség nélkül meg tudják oldani a weboldal frissítését.

Az Elender Üzleti Kommunikáció nem csak a megrendelő céggel szoros összhangban kidolgozott weboldal elkészítését vállalja, hanem adott esetben rendkívül kedvező internet-hozzáférést (ADSL-csomaggal vagy speciális konstrukcióval ) is képes biztosítani a cégeknek, és vállalja a tárolást is kiemelt minőségű és biztonságú szerver parkjaiban.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik