Belföld

Kérdőjelek az Audi körül

Az Audi magyarországi jelenlétének egyik alapja, hogy megmaradjanak azok a keretfeltételek, amelyekkel a győri gyár jelenleg működik. Az adókedvezmények átmeneti rendszere azonban csupán 2005 végéig marad meg, s hogy utána mi lesz az Audi Hungaria Motor Kft.-vel, azt ma még senki sem tudja.

Jövőre ugyan néhány modell esetében csökken az autó-összeszerelő tevékenység, ám ezzel párhuzamosan várhatóan növekszik a motorgyártás az Audi Hungaria Motor (AHM) Kft.-nél – mondta Jürgen Lunemann, a cég ügyvezető igazgatója. A Volkswagen-csoport (VW) luxusautóiba – a VW Phaetonba és az Audi A8-asba – szánt és kizárólag a győri gyárban készülő V8-as motorok gyártása például megháromszorozódik a következő két évben – írja a Napi Gazdaság.

Míg e motortípusokból idén összesen csaknem 14,4 ezer, addig jövőre 53,2, az azt követő évben pedig 58,1 ezer készül abban az új gyártóüzemben, amelyet 135 millió eurós beruházás eredményeként novemberben adtak át.

Az Audi AG továbbra is érdekelt a hosszabb távú gyártásban Magyarországon, ám ennek alapja, hogy megmaradjanak – a Magyarországon immár nyolc éve működő – AHM tevékenységének keretfeltételei, hiszen a társaság eddig 1,35 milliárd eurót fektetett be. (Az EU-s versenyfejezet lezárásának eredményeként a jelenleg érvényes adókedvezmények átmeneti rendszere 2005 végéig marad meg.)

Jövőre Audikba, Seatokba, Skodákba és VW-kbe szánt benzines és dízelmotorokat gyártanak majd, valamint több modell összeszerelését is tovább végzik. Ez utóbbiak közül az Audi A3-asok gyártását ez év november elején befejezték, ám a modell S típusú, sportos változatát a következő év első negyedében még gyártják. Ugyanakkor várhatóan 2004-től forgalomba kerül az új A3-as, amelynek gyártási helyszínéről az anyacégnél még nem született döntés.

Egyebek mellett erre is pályázik az AHM, amely megfelelő termelőbázissal rendelkezik ehhez a modellhez is. Addig is tovább folytatják a kizárólag az AHM-ben készülő Audi TT-k gyártását, amelyekből idén is összesen csaknem 40 ezer készül. E modellek előállítására 2005-ig van megbízása az AHM-nek – mondta lapunknak Lőre Péter, az AHM kommunikációs igazgatója. Ezt követően a cég pályázik a várhatóan megújuló TT-k gyártására. Idén az AHM 3,5 milliárd euró árbevétellel számol s jövőre is hasonló összeget tervez.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik