Belföld

A Rádió C első féléve

[FN] A Rádió C, Magyarország első roma rádiója - amely a tavaly márciusi próbaadás után, októberben hét évre nyert frekvenciaengedélyt - országosan 40 százalékos hallgatottságot tudhat magáénak , a Budapesten élő roma lakosságnak pedig 60 százaléka állandó hallgatója a Rádió C-nek -hangzott el a rádió mai sajtótájékoztatóján. Kerényi György ügyvezető igazgató elmondta: krónikus pénzhiányuk ellenére is tarják magukat eredeti elképzeléseikhez és igyekeznek minél több közszolgálati műsort sugározni. A Rádió C az európai uniós szervezetek támogatásából, a Nyílt Társadalom Alapítvány, valamint állami és pályázati úton elnyert pénzekből, illetve piaci bevételekből működik. Csák Gyula hírigazgató a műsorsávokról szólva ismertette: vannak a roma kultúra különböző területeit bemutató műsoraik, interaktív jogsegélyük, de kiemelten foglalkoznak az európai uniós csatlakozással, illetve oktatási és szociális kérdésekkel is. Kende Ágnes, a rádió munkatársa ismertette: megrendelésükre a Szonda Ipsos áprilisban reprezentatív felmérést végzett a budapesti romák körében. Az 500 megkérdezett révén vizsgálták a fővárosi romák élethelyzetét, vagyontárgyakkal való ellátottságukat, fogyasztói attitűdjeiket és a médiafogyasztást is. A vizsgálat kiindulópontját az adta, hogy a romák is egyre inkább a fogyasztói társadalom tagjává válnak, potenciális vásárlóerőt jelentenek, vagyis ugyanúgy a reklámok célcsoportját képezik, mint a társadalom többi tagjai. Rövidesen új internetes honlapja is lesz a rádiónak, ami az online rádióhallgatást is lehetővé teszi majd, a weboldalt az Econet készíti.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik