Belföld

A T-Online a régióban erősít – belépnek a magyar piacra is?

A német távközlési mamut, a Deutsche Telekom internettel foglalkozó leányvállalata, a T-Online erősíteni kívánja külföldi jelenlétét: vizsgálják egy magyar, horvát, illetve szlovén befektetés lehetőségét.

Dél-Európa több országában is szeretne internetszolgáltatóként piacra lépni a közeljövőben a darmstadti vállalat, a T-Online – nyilatkozta a Financial Times német nyelvű kiadásának Thomas

Nem remekeltek a lányokA Deutsche Telekom infrastruktúráján internetszolgáltatást kínáló T-Online március végéig 9,2 millió előfizetőt szerzett Németországban. Négy külföldi leányvállalata, a spanyol, a francia, az osztrák és a svájci összesen kétmillió előfizetőt gyűjtött eddig – és a múlt évben 140 millió eurós veszteséget “termeltek”. Levonták a konzekvenciát: mind Spanyolországban, mind Franciaországban lecserélték a menedzsmentet.

Holtrop, a cég vezetője. Jelenleg három országban, Magyarországon, Horvátországban és Szlovéniában is vizsgálja egy esetleges befektetés lehetőségét, és hogy végül melyikben lép önállóan vagy közvetve, részesedésvásárlással piacra, az még a nyár folyamán eldől.

Bár Holtrop erőfeszítései, hogy a T-Online-t klasszikus internetszolgáltatóból internetes médiacéggé alakítsa, úgy tűnik, jó úton haladnak, a cég bevételeinek jelentős része még mindig internetszolgáltatásból származik. A portálüzletágban a fizetős tartalomból, szolgáltatásokból, hírdetésekből és az elektronikus kereskedelemből befolyó bevételek a T-Online teljes bevételének 15 százalékát adják.

A T-Online a régióban erősít – belépnek a magyar piacra is? 1Lukratív kelet-európai piac

Mivel a Deutsche Telekom érdekelt mind a magyar, mind a horvát, egykoron monopol helyzetben lévő telefontársaságban, a T-Online komoly előnnyel lép piacra ezekben az országokban. Sőt az egyelőre telítetlen kelet-európai internetpiac arra is lehetőséget adna, hogy saját erőből piacvezető internetszolgáltatókká váljanak – nyilatkozta bizakodóan az FT-nek a T-Online vezetője. “Mivel Kelet-Európában a portálüzletág még fejletlen, kezdetben tiszta internetszolgáltatóként lépnénk piacra” – jelentette ki Holtrop.

Egészen más tervei vannak a T-Online-nak Franciaországban: ott a Club Internet szolgáltató révén a második legnagyobb DSL-szolgáltató szeretne lenni az év végére. Jelenleg Franciaországban az első számú DSL-szolgáltató a France Telecom leányvállalata, a Wanadoo. A T-Online célja igencsak ambíciózus: év végéig a Club Internetnek 120 ezerre kell feltornásznia DSL-ügyfeleinek eddigi néhány ezres számát, körülbelül 15 százalékos piaci részesedést szerezve ezzel.

Volt már szó rólaInformációink szerint az Axelero stratégiai tervei között korábban már megfogalmazódott, hogy a Deutsche Telekom internetszolgáltatójával szorosabbra kellene fűzniük kapcsolatukat. Szintén korábban szárnyra keltek olyan hírek, hogy a szinergiák jobb kihasználása végett a Matávot birtokló Deutsche Telekom jónak látná, ha a Westel a DT mobilüzletágával, a T-Mobile-lal, az Axelero pedig a T-Online-nal erősítené kapcsolatát.

Az Axelero elképzelhetőnek tartja új szereplő belépését

Pohly Ferenc, az Axelero PR-igazgatója nem kívánta kommentálni a T-Online esetleges magyarországi expanziós terveit. Pohly ugyanakkor elképzelhetőnek tartja, hogy egy új szereplő képes legyen az elsők közé kerülni a hazai internetszolgáltatói piacon, ha piacvezető nem is válna belőle.

“Volt már arra példa, hogy egy szolgáltató a semmiből másfél év alatt a nagyok közé küzdötte fel magát, gondoljunk csak az Enternetre – mondta Pohly. – A magyarországi internetes piac kicsi, nem tud sok nagy versenyző megélni egymás mellett. A közhiedelemmel ellentétben a szolgáltatók alacsony haszonkulccsal dolgoznak, főleg a lakossági piacon, komoly árverseny ezért nem elképzelhető. A nyomott árak miatt csak az tud fennmaradni, aki hosszú távon képes finanszírozni a működést.”

A Datanet szerint nem gyümölcsöző a piac új szereplő számára

Varga Edit, a GTS-Datanet sajtószóvivője – a pontos részletek ismerete nélkül – valószínűtlennek tartja, hogy a jelenlegi piaci bizonytalanság közepette a T-Online Magyarországra jönne. Irreálisnak tartja az Axeleroval való együttműködést is, hiszen a Matáv leányvállalata erős az egyéni előfizetők terén, nincs szüksége “nagy testvérre”.

Varga Edit szerint új internetszolgáltató csak úgy tud a magyar piacra lépni, ha speciális szegmenst céloz meg. Úgy véli, az internetszolgáltatók pénzügyi mutatói rosszak, és árháború dúl a piacon.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik