Belföld

Megújult a mobilreklám világszervezete

Új névvel és bővült tagsággal folytatja úttörő munkáját a Mobil Marketing Szövetség. A mobilreklám iparág világszervezete Londonban bejelentette, hogy idén januártól Mobile Marketing Association (MMA) néven folytatja működését.

Az új globális szakmai szervezet európai elnöke és közép-kelet-európai igazgatója egyaránt ígéretesnek értékeli az MMA perspektíváit. A regionális igazgató szerepét betöltő Voxline Kft. nyilatkozott az SMS-reklámozás aktuális hazai kérdéseiről. Állásfoglalásuk szerint az SMS-reklám hatékonyan alkalmazható minden szakterület marketingkommunikációs tevékenységében, így a politikában is, de szabadalmaztatása ma már az innováció hiányában jogilag nem megalapozott, mivel több éve világszerte működő iparág épült fel erre az ötletre. A Voxline neves szakértő cégekkel együtt ingyenes szakmai szemináriumot tart február 6-án a mobil reklámozásról.

A mobilreklám iparág világszervezete Londonban bejelentette, hogy idén januártól új néven folytatja működését: a korábbi Wireless Advertising Association (WAA) megnevezés Mobile Marketing Association (MMA) névre változott. A globális szakmai szervezet a brit mobilmarketing-szövetséggel való egyesülést követően a jövőben még koncentráltabb szakmai erőt képvisel olyan jelentős vállalati tagokkal, mint például az Unilever, az AOL, az Ogilvy Interactive, a DoubleClick, a Nokia, az Orange, a BT Cellnet, a Vodafone, a News International, a Freeserve és a Lycos.

A Mobil Marketing Szövetség új neve azt a növekvő értéket, egyre hangsúlyosabb jelenlétet, folyamatosan erősödő szerepet hivatott tükrözni, amelyet a mobil médium a marketing eszköztárban világszerte betölt. A 120 tagot számláló MMA célja az iparág további növekedésének elősegítése, hatékony szabványok kidolgozása és határozott fellépés a fogyasztók védelmének érdekében.

A Mobil Marketing Szövetség képviseletét hazánkban közép-kelet-európai regionális igazgatóként a Voxline Kft., a szervezet európai igazgatótanácsának tagja látja el. A mobil technológiai megoldásokat fejlesztő Voxline elkötelezte magát arra, hogy a világszerte dinamikusan bővülő mobilreklám ipart* Magyarországon és a régióban az MMA magas szintű szakmai elvárásainak, illetve alapelveinek megfelelően képviselje és fejlessze. A legfontosabb alapelv a reklám hagyományos formáihoz képest újdonságot jelentő engedélyhez kötött reklámozás (opt-in), amely a fogyasztó beleegyezését előfeltételként szabja a reklámok terjesztéséhez, ezzel elkerülve a kéretlen reklámüzenetek okozta kellemetlenségeket.

“A hazai sajtóban az elmúlt időszakban több cikk látott napvilágot az SMS-reklámozásról. Meggyőződésünk, hogy a hatékony és innovatív mobilreklám minden szakterületen, így a vállalati kommunikációban és a politikai kampányok során egyaránt sikeresen alkalmazható, azonban a hirdetőknek minden esetben ragaszkodniuk kell a szakma etikai szabályaihoz. Amennyiben a hirdetők megfelelő szakértelemmel rendelkező technológiai szolgáltatót vesznek igénybe kampányaik lebonyolításához, és hatékonyan kiaknázzák a mobilreklám sajátosságait, például a magas fokú testreszabás lehetőségét, a felhasználók és hirdetők egyformán előnyhöz jutnak.” – nyilatkozta a Voxline üzletfejlesztési igazgatója, Dr. Harmat Péter, aki a globális szakmai szervezet munkacsoportjában személyesen részt vett az SMS-reklám szabványának kidolgozásában. Hozzátette: “Bízunk benne, hogy a hazánkban egyre bővülő SMS-reklám szolgáltatói szakma szereplői a nemzetközi sikereket elért vállalatokhoz hasonló úton járnak majd.”
A közelmúltban felmerült az SMS-reklám szabadalmaztatásának kérdése, melyről Dr. Harmat Péter a következőképpen vélekedik: “Tavaly márciusban a Mobilreklám Szövetség (WAA) barcelonai közgyűlésén már az SMS-reklám szabványait véglegesítettük, melyhez az előző években különböző országokban lezajlott SMS reklámkampányok tapasztalatait használtuk fel. Nem tartjuk elképzelhetőnek, hogy a számos vállalat által régóta nyilvánosan folytatott és publikált mobilreklám kampányok leggyakoribb módszerét, az SMS-reklámozást valaki levédhetné egy 2001. évi szabadalmi bejelentéssel. Az ötletek megvalósításának az is határt szab, hogy a szabályok alapján tilos reklámot küldeni bárki telefonjára az illető előzetes engedélye nélkül.”

Nemzetközi perspektívák

Az új Mobil Marketing Szövetség, az MMA európai bizottságának elnöke, Cyriac Roeding (a 12snap marketing igazgatója) véleménye szerint “A két szakmai szervezet egyesülése és az új név nagy előrelépést jelent a Mobil Marketing Szövetségnek, amely ezzel vezető szerepet tölt be Európában a mobil marketing iparágában. A mobiltelefon a világ legnagyobb márkáinak marketingkommunikációs tevékenységében egyre inkább kulcsmédiummá válik, és szervezetünk tagjai piacvezető vállalatok lesznek ezen a területen. A jelenlegi tagok közösen dolgozták és dolgozzák ki a globális szabványokat, ezzel közvetlen hatást gyakorolnak a mobil marketing iparágra.”

A szervezet az elkövetkező hónapok során több kutatási projekten fog dolgozni, melyek során átfogóan vizsgálja a fogyasztók hosszú távú reakcióját a mobil médium használatára, valamint azt a kérdést, hogy hogyan lehet hatékonyan kontrollálni az olyan kulcstémákat, mint az adatvédelem és a visszaélések.

A Mobil Marketing Szövetség az új szervezet első közgyűlését 2002. január 28-án tartja Londonban, melyet kétnapos szakmai konferencia követ “Mobile Marketing & Advertising” címmel az IBC brit konferenciaszervező rendezésében. A konferencia fő témája a mobil eszközökön alkalmazható marketingtevékenység és ennek megvalósítása a fogyasztói hűség növelése érdekében; az előadók pedig neves vállalatok, mobilszolgáltatók, tartalomszolgáltatók és reklámügynökségek felsővezetői.

A hazai érdeklődők számára a Voxline február 6-án Mobilreklám szakmai klubdélutánt szervez a Magyar Marketing Szövetség Internet Marketing Klubja keretében. Az ingyenes rendezvényen a résztvevők magas színvonalú szakmai előadások és interaktív vitafórum során megismerhetik a mobil reklámozás hazai helyzetét szakértő cégek tolmácsolásában.

A rendezvényekről, valamint a Mobil Marketing Szövetség tagsági előnyeiről és feltételeiről további információt nyújt a Voxline (http://www.voxline.hu) a 471-9999 telefonszámon vagy a mobilreklam@voxline.hu címen.

Mobil Marketing Szövetség
A Mobil Marketing Szövetség (Mobile Marketing Association, http://www.mmaglobal.com) a mobil marketing és reklám szakterületének első számú világszervezete. A szervezet tagjai többek között mobilkészülékgyártók, mobilszolgáltatók, szoftverszolgáltatók, reklámügynökségek, hirdetők és szolgáltatásszállítók.
A 2000. májusában Wireless Advertising Association néven megalakult, New York-i központú MMA globális szakmai szövetség, melynek célja a mobil iparág kihívásainak leküzdése. A 120 tagot számláló szervezet tevékenysége magába foglalja a szabványok (standard) és gyakorlati alkalmazások kidolgozását, értékelését és ajánlását, kutatások lebonyolítását a mobil médium hatékonyságának dokumentálása érdekében, valamint a mobilreklám-szakma oktatását a mobilreklám hatékony, megbízható használatára.
Az MMA Igazgatósági Tanácsának tagjai a mobilkommunikációs és marketingszakma vezető vállalatai, melyek elkötelezték magukat arra, hogy elősegítsék a mobilreklám ipar dinamikus növekedését a fontosabb szakmai és felhasználói részterületekre vonatkozó irányelvek kidolgozásával. Az igazgatósági tagok többek között az alábbi vállalatokat képviselik: AOLMobile, AT&T Wireless (NYSE: AWE), AvantGo, Avesair, Cingular, Comverse (NASDAQ: CMVT), Contra Integrated Inc., D2 Communications, Doubleclick (NASDAQ: DCLK), eBay (NASDAQ: EBAY), Iquity Systems, Logica, Lot21, Microsoft (NASDAQ: MSFT), Mobliss, Motorola (NYSE: MOT), Nextel Communications, Nokia (NYSE: NOK), Ogilvy Interactive, Oracle Mobile, SkyGo, Sprint PCS (NYSE: PCS), Telephia, Weather.com, WindWire, Unilever, Verizon (NYSE: VZ), Vindigo.

Voxline céginformáció

A Voxline B2B szoftvertechnológiai megoldásokat nyújt a mobilinternet területén. A cég szabadalmaztatott szoftvertechnológiája személyre szabott mobil adatszolgáltatást és alkalmazásokat tesz lehetővé. A Voxline által fejlesztett WebTap portálalkalmazások segítik a mobilszolgáltatókat, Internet portálokat és vállalatokat világszerte abban, hogy értéknövelt mobil tartalomszolgáltatást biztosítsanak ügyfeleiknek vagy dolgozóiknak. A Voxline stratégiai partnerekkel, a mobilkommunikációs és az internetes piac vezető szereplőivel együttműködve szállítja technológiai szolgáltatásait.
A vállalat 2001. januárban 1,8 millió Euro összegű tőkebefektetésben részesült a 3TS Venture Partners, a Technologieholding Central and Eastern European Funds befektetési tanácsadójának közreműködésével. A budapesti központú cég további irodái az Egyesült Királyságban (Berkshire) és az USA-ban (Belleville, New Jersey) működnek.

További információ:

Voxline Kft.
Dr. Harmat Péter
üzletfejlesztési igazgató
e-mail: harmat@voxline.hue

Szabados Andrea
marketing vezető
e-mail: szabados@voxline.hu

Tel.: +36 1 471 9999
1146 Budapest, Hermina út 17.
http://www.voxline.hu

Ajánlott videó

Olvasói sztorik