Belföld

Titkok, jelek, felismerés: az új Renault Clio bevezető kampánya

A Renault Hungária, a Publicis, a HMS Carat és a kirowski áll a misztikus "community-clio" marketingkampány online változata mögött.

A szokatlan marketingkommunikációs üzenetet szokatlan megjelenési formákkal támogatta a kirowski online média divíziója.
Rendhagyó online marketingprogramot tervezett a kirowski a Renault Hungária, a Publicis és a HMS Carat megbízásából az új Renault Clio bevezetésére. Az Európa-szerte egységesen koordinált, integrált “community-clio” kampány sajátságainak megfelelő magyarországi megjelenés olyan egyedi megközelítést és ritkán használt eszközöket alkalmazott, amelyek egy misztikus beavatási folyamat fokozatain keresztül keltették fel az érdeklődést.
Az oldalak letöltésekor felvillanó és egy másodpercen belül eltűnő jelek lassan online közösséggé kovácsolták azokat, akik kíváncsiak lettek, honnan származhatnak és hova vezethetnek a titokzatos ábrák. Így kelt útjára az ún. vírusmarketing-kampány, mely arra épített, hogy a célcsoport tagjai terjesszék egymás között az üzenetet. Az első, vírus-fázisban csak a “Jel”, vagyis a logo látszott, majd a teaser (csalogató) szakaszba érve a hirdetések már a community-c.com weboldalra hívták fel a figyelmet, végül a reveal (leleplező) periódusban derült fény arra, hogy az új Clio-ról szól a médiazaj.
A vírus-kampányban fontos szerepet kaptak a kirowski által javasolt és megvalósított elemek (letölthető és továbbküldhető álvírusprogram, oldalfeltörést imitáló logo, interstitial és az újszerű médiahasználat.
A kirowski a rejtély feloldásával egy időben tette böngészhetővé és variálhatóvá a Clio modellváltozatait is a Renault Tervezőn. A kirowski fejlesztésében készült Tervező a magyarországi piacon egyedülálló autókonfigurátor, amely úgy könnyíti meg a gépjármű vásárlásra készülők döntését, hogy kombinálja a választott modell jellemzőit a hozzáférhető felszereltséggel, miközben az egyes változatokhoz tartozó árat is kijelzi. A felhasználó összehasonlíthatja és elmentheti a számára megfelelő modelleket, illetve nyomban ajánlatot is kérhet rájuk bármelyik márkakereskedőtől.
Novák Péter, a kirowski médiaigazgatója elmondta: “A kampány első két fázisában, a vírus és teaser szakaszban Magyarországon addig nem használt reklámozási formákat alkalmaztunk. Az új formák nagy hype-ot gerjesztettek az online világban – hasonlóan a tavaly nyáron a Renault-reklámból szállóigévé vált hangsorhoz.”

A kirowski a magyarországi interaktív piac vezető vállalataként elsősorban a webintegráció és az online marketing területein nyújt teljes körű szolgáltatást hazai és regionális ügyfeleinek. Az 1996-ban magánszemélyek alapította, immár 84 főt foglalkoztató cég legjelentősebb megbízói közé tartozik az Axelero, a Coca-Cola, a Conoco, a L’oreal, az OTP Bank, a Renault, a Westel és a Zwack Unicum.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik