Belföld

Szigorodik a reklámtörvény?

(FN, MH) Babák Mihály (Fidesz-MPP), a reklámtörvényhez benyújtott módosító indítványa nagy visszhangot keltett a szakmában, mivel megoldhatatlannak tűnő változtatásokat helyez kilátásba. A gazdasági reklámozásról szóló 1997. évi LVIII. törvény módosításának előkészítése még sokáig húzódhat, mert a jelenlegi vélemények annyira eltérnek egymástól, hogy egyenlőre még nehezen képzelhető el a kompromisszum. A fideszes képviselő komoly szigorításokat javasol a reklámok szexuális tartalmával kapcsolatban, így a módosítás elfogadása esetén lehetetlen helyzetbe kerülnének pl. a fehérneműt, vagy tusfürdőt reklámozó cégek. Az indítvány keményebb eszközöket szavaz a felügyeleti szerveknek, és megengedné a jogszabálysértő reklámtermékek bezúzását, akár közzététel előtt is. Babák véleménye szerint minden híranyag, amelyben cégek nevei szerepelnek gazdasági reklámnak minősül, ezért adóköteles. Az Önszabályozó Reklám Testület szerint a törvény módosított változata olyan akadályokat gördítene a szakma elé, amelyek komolyan veszélyeztetik annak normális működését, emellett számos következetlenséget is tartalmazna.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik