Az UNICEF szerint a pandémia világszerte szinte leküzdhetetlen károkat okozott az oktatásban a gyermekek – írja az AFP. Az ENSZ gyermekalapjának adatai alapján a részleges vagy teljes lezárások még mindig több mint 616 millió tanulót érintenek.
Robert Jenkins, az UNICEF oktatási igazgatója szerint az iskoláztatásában szinte leküzdhetetlen károkkal nézünk szembe. Mint kiemelte, az iskolák újbóli megnyitása önmagában nem lesz elég.
A szervezet adatai alapján az alacsony és közepes jövedelmű országokban a tanintézmények bezárása miatt az egyszerű szövegeket megérteni vagy olvasni képtelen tízévesek aránya akár 70 százalék is lehet. A pandémia előtt az érték 53 százalék volt. Etiópiában a diákok a világjárvány előtti időkhöz képest 30-40 százalékkal kevesebbet sajátítanak el a matematika tananyagból, Dél-Afrikában pedig 2020 márciusa és 2021 júliusa között 400-500 ezres volt az iskolai lemorzsolódás.
A lezárások a gazdag országokat sem kímélik, a tanulási problémák például az Egyesült Államokban is fokozódtak. További gondot jelent, hogy sok helyen az iskolai étkeztetés elengedhetetlen tápanyagforrást biztosít a gyerekeknek, elmaradása ezért különösen veszélyes.