10 millió csillagot vizsgáltak át idegeneket keresve, megvan az eredmény

A SETI az ausztrál Murchison Widefield Array (MWA) segítségével több mint 10 millió csillagot és azok környezetét vizsgálta meg, de még mindig nem talált semmilyen jelet a földönkívüli életre – írja a CNet. A Publications of the Astronomical Society of Australia tudományos folyóiratban megjelent tanulmány szerint a 4096 MWA-antenna, amely az ország nyugati részén helyezkedik el, és rádiójeleket fog fel az űrből, nem talált úgynevezett „technoaláírást” (technosignatures), amely arra utalhat, hogy valamely távoli csillag körüli bolygón értelmes élet fejlődött.

Szupernóva a vitorla csillagképben. Fotó: NASA

A szakértők a vitorla csillagkép körül nézelődtek, ez a terület tudományos szempontból azért különösen érdekes, mert rengeteg csillag robbant fel errefelé, ami ideális környezetet jelent új csillagok keletkezéséhez.

A csillagászok 17 órán keresztül „hallgattak bele” a csillagképben, és az akörül található csillagokba, nem jártak sikerrel. Képesek voltak beazonosítani 10,3 millió csillagot, és körülöttük megtaláltak 6 ismert exobolygót is a jelek alapján, intelligens életre nem utalt semmi. A szakértők azonban azt is megjegyezték, hogy ez csak egy nagyon kis szelete a világűrnek: nagyjából olyan, mintha egy óceánból csak egy medencényi területet vizsgálnának.

Az ilyen technológiára utaló jeleket azért is nehéz keresni, mert már maga a folyamat is azt feltételezi, hogy ugyanolyan technológiáról beszélünk, mint a miénk. Könnyen lehet, hogy ha léteznek földönkívüliek, teljesen másfajta berendezéseket használnak, mint mi, amiket a saját műszereinkkel nem lehet érzékelni.