Bicikliváz és fa talp
Azt sajnos nem tudjuk, hol és mikor készült az első vízibicikli a világon, az mindenesetre biztos, hogy Magyarországon valamilyen „külföldi példa” alapján kezdtek dolgozni az első prototípusokon. Bár természetesen nincs kizárva, hogy korábban már többen is barkácsoltak ilyen járművet saját használatra.
Hivatalosan az első példányokat 1956 tavaszán készítették el a Műszaki Irodai és Közszükségleti Cikkeket Gyártó és Javító KTSZ, azaz a MIR szakemberei. Mai szemmel azért elég furcsának hatottak volna, a hidroplánok által ihletett hengerekre valódi, egyszemélyes, illetve tandembicikli-vázakat eszkábáltak, ezekre ülve lehetett nagyjából 10 km/h-s csúcssebességükre felgyorsítani az eszközöket.
Műanyagra cserélték
A margitszigeti Palatinus strandon történt bemutató sikeresnek bizonyult, így hamar megkezdődött további változatok tervezése, sőt már azon a nyáron le is gyártottak több száz darabot a Balatonra, amelyeket elsőként 14, a Belkereskedelmi Minisztérium által létesített kölcsönzőben lehetett kibérelni.
Az új találmány nagy érdeklődést váltott ki, és hamarosan már számos más vízparton is lehetett ilyen alkalmatosságokat bérelni, de az eredeti, fém és fa konstrukciókat néhány év után elkezdték a ma is jól ismert formájú, általában inkább műanyagból készült változatokra cserélni.