Tudomány

Ezt sportolja, ha tényleg fogyni szeretne

Korábban a témában:

Az, hogy valaki mennyire hízékony, és milyen könnyen kúsznak fel rá a kilók, rengeteg tényezőtől függ: az étrendjétől, a mindennapi mozgás mennyiségétől, a munkájától, a megfelelő alvástól, de részben a genetikától is. Azok, akik genetikailag hajlamosabbak a hízásra, többet küzdenek a fogyással és az egészséges testsúly megtartásával, mint azok, akik például gyorsabb anyagcserét örököltek. De ez még nem jelenti azt, hogy ne adhatnák le a felesleget:

kutatók most például megállapították, mi az az öt mozgásforma, ami a leghatékonyabb számukra.

A Tajvani Nemzetközi Egyetem kutatói 18424 kínai felnőtt (30-70 év) edzési szokásait és genetikáját vizsgálták meg, eredményeiket a PLOS Genetics tudományos folyóiratban tették közzé. Kifejezetten a túlsúlyosság öt mérhető faktorára figyeltek, például a testtömegindexre (BMI), a testzsírszázalékra vagy a derék-csípő arányra. Kiderült, hogy a legjobb mozgásforma a genetikailag hízékony emberek számára egyértelműen a kocogás.

Fotó: iStock

Ezen kívül hatásos lehet még a hegymászás, a séta, a power walking, néhány táncféle és a jóga is. Érdekes módon az úszás vagy a nyújtó gyakorlatok nem kerültek bele a szórásba.

A kutatók is megerősítették, hogy a genetikai hízékonyság egyáltalán nem egy olyan tényező, ami lényegesen befolyásolná, mennyire hízik meg valaki. A megfelelő mozgásformával és étrenddel a hátrány könnyedén kiküszöbölhető.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.