A hivatal február 2-án kiadott engedélye csak a Falcon Heavy első felbocsátására vonatkozik – számol be a Space.com. A SpaceX új járműve a legnagyobb amerikai rakéta a Saturn V óta.
Ezt már korábban bejelentette Elon Musk, a SpaceX alapítóelnöke.
A Falcon Heavy Föld körüli hiperbolikus pályára állítja majd a rakományt. Ez lesz az első alkalom, amikor egy rakéta egy autót fog az űrbe juttatni. Hogy a járművet pontosan miként módosították, arra nem tér ki az engedély.
A licensz megszerzése volt az utolsó szabályzati akadálya az indításnak, igaz, a SpaceX-nél valószínűleg nem tartottak attól, hogy nem kapják meg az engedélyt.
A Falcon Heavy ereje jól tükröződik az engedélyben leírt biztosítási követelményekben. A SpaceX-nek többek közt a harmadik félnek okozott anyagi károkért is vállalnia kell a felelősséget. A felbocsátás miatt a cégnek 110 millió dolláros biztosítást kell kötnie – összehasonlításképp: a Falcon 9 egy tavalyi indításakor a vállalatot csupán 30-68 millió dolláros biztosításra kötelezték.
Az FAA a licensz kiadása mellett egyéb módon is készül a Falcon Heavy felbocsátására. A hivatal február 2-án átmeneti légügyi korlátozásokat vezetett be az indítás helyének térségében. Az időjárási előrejelzések szerint a régióban a felbocsátás napján 80 százalékos valószínűséggel lesz kedvező az időjárás.
(Kiemelt kép: SpaceX)