Miután az amerikai legfelsőbb bíróság kimondta, hogy az alkotmány az egész ország területén elismeri az azonos neműek házasságát, szivárványba borult az internet. Multinacionális cégek, hírportálok, közösségi oldalak, politikusok és magánemberek ünnepelték a döntést.
Most már azt is tudjuk, a Facebookon 26 millió ember „festette” profilképét a szivárvány színeire. A közösségi portál június 26-án tette ezt lehetővé, mint ahogy korábban zöld szűrőt használtak az iráni tüntetők, vagy fekete pöttyök az indiai szexuális erőszak elleni kiállás jegyében.
Hazánkban is több híresség fejezte ki így támogatását, de színesben borult például Miley Cyrus és Arnold Schwarzenegger is. Kérdés, hogy milyen hatása lehet egy-egy ilyen közösségi médiás kampánynak? Az biztos, hogy jelzés a politikusok felé, ám a társadalmi attitüdök megváltoztatásához önmagában kevés.