ufó (ufó, )

Az idegenek nem olyanok lehetnek, mint ahogy elképzeljük őket

Orosz R. Zoltán

újságíró. 2015. 04. 08. 17:58

Kicsi, zöld, vagy szürke emberkék nagy fejjel és hatalmas szemekkel: egy friss tanulmány szerint az egyik jellemző biztosan hamis.

Az űrből érkező idegen lényeket Steven Spielberg ET-jéhez hasonló, kistermetű, nagyfejű lényekként képzeljük el leggyakrabban. A legelterjedtebb, az amerikai 51-es körzetről szóló UFO összeesküvés-elméletben szereplő idegen lény is kisgyermek méretű, de a népszerű „ősi idegenek” elmélet hívei is legfeljebb az emberéhez hasonló termetűnek képzelik az ufonautákat.

Ufonauta macska (ufo, macska, gif) Kép: Imgur

Márpedig ez úgy néz ki tévedés: egy friss tanulmány szerint ugyanis a földön kívülieknek hozzánk képest hatalmasaknak kell lenniük. Fergus Simpson, a Barcelonai Egyetem kozmológusa azt írja, ha léteznek földön kívüli lények, akkor átlagosan legalább 300 kilósnak kell lenniük.

A teória mögött az a megfigyelés áll, hogy a Földön élő nagyobb állatoknak több erőforrásra, táplálékra van szükségük az életben maradáshoz, ezért sokkal kevesebben vannak, mint az apróságok. Mindent egybevéve, bolygónkat a kisebb életformák uralják, s ezek közé tartozik az ember is. Simpson a Földet benépesítő élőlények átlagos méreteit alapul véve kezdte el kiszámolni, hogy mekkorák lehetnek a földön kívüli organizmusok, és arra a konklúzióra jutott, hogy valószínűleg hatalmasak – írja a brit Merto.

Bár vannak tudósok, akik egyetértenek Simpsonnal, többen megkérdőjelezik tanulmánya megalapozottságát, a túl kevés rendelkezésre álló adat miatt. Seth Shostak az űrből érkező jeleket fürkészve idegenek után kutató SETI intézet igazgatója szerint például: „az elmélet nagyon érdekes, de nem támasztják alá elég konkrét tények.” Shostak hozzátette, hogy Simpson sok fontos tényezőt hagyott figyelmen kívül, például a különböző bolygók gravitációját, és az evolúciós elméleteket.

English teacher explaining the lesson on the blackboard