Tudomány

Közel 100 millió forintot költöttek Facebook kampányra a pártok

A Social Daily összegyűjtötte, hogy mennyit költöttek az egyes pártok a választás idején Facebook kampányukra. Megdöbbentő számok következnek!

Aki nem használt a kampányidőszakban hirdetésblokkolót a Facebookon, óhatatlanul is belefutott a kampánystábok hirdetéseibe. A rengeteg hirdetésnek ára is volt, a Social Daily Analitikai rendszere szerinti számokat összeadva 94 millió 900 ezer forint ment el a kampányidőszakban csak a  Facebookra.

A számok már csak a miheztartás végett is fontosak, hiszen ez az egyetlen hivatalosnak tűnő becslés, amit ma használhatunk. (Hiába tűnik borsosnak a 100 millió, nyilvánvalóan ennél sokkal többet költöttek.) A Social Daily úgy számolt, hogy megnézte a Magyarországra vonatkozó átlagos hirdetési értéket ( ez 0,83 dollár, azaz hozzávetőleg 185 forint) majd megszorozták az oldalak új rajongóinak számával. A vezéreket külön is kiemelték.

Orbán Viktor stábja március közepén kezdett hirdetni. Másfél hónap alatt az oldal összesen 44 382 új rajongóra tett szert, ami a jelenlegi CPA árfolam mellett (költség/tevékenység) 36 837 dollárjába, azaz hozzávetőleg 8,2 millió forintjába kerülhetett a miniszterelnöknek.

A Fidesznél hozzávetőleg 67 ezer rajongó a fizetett hirdetés után lájkolta be az oldalukat, ami hozzávetőleg 12,4 millió forintba kerülhetett nekik.

Vona Gábor április 3-ig összesen 103 473 rajongóra tett szert, így hozzávetőleg 19,2 millió forintot költött a kampányra.

A Jobbik Magyarország Mozgalom február 19-től folyamatosan hirdetett, ezalatt az idő alatt 69 266 új rajongójuk érkezett, a számítások szerint 12,8 millió forintot költöttek.

Mesterházy Attila hirdetése december 10 – től ugrott meg, de csupán március 28-ig tartott. A becslések szerint ő költötte a legtöbb pénzt, (közel háromszor annyit, mint a többiek) 32 millió forintot.

Az Együttnél a hirdetési kampány november 21-e körül kezdődött, azóta kisebb szünetekkel 55 787 új rajongóra tettek szert, ami több mint 10,3 millió forintjába kerülhetett a pártnak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik