A Facebook lendületesen fejleszti az új dizájnját, és alig vártuk, hogy végre használhassuk is azt. Az elmúlt hetekben bevezetett verzió azonban várakozásainkhoz képest alultejlesített. Van rá magyarázatuk, amit a Facebook termékvezetője írt meg blogjában.
“Nagyon közel áll a szívemhez maga a törekvés, hogy a hírfolyamot tartalomközpontúbbá és kifejezőbbé tegyük. Ez volt az elsődleges oka annak, hogy egyáltalán belevágtunk a projektbe.” – kezdte a posztban Julie Zhou. Az okakat sorolva elmondta, hogy az egy éves teszt alatt rájöttek, hogy a felhasználók nagy része a tesztgépeknél butább verziókat használ. Példaként megemlítette, hogy neki egy 27 hüvelykes HD monitora van, amin szépen mutat a tervezett dizájn, de egy 10 hüvelykes, alacsony felbontású kijelzőnél ez nem mondható el. Erre azért gondolhattak volna előbb is, de nem sajnáljuk tőlük a tesztverzióba fektetett időt és pénzt.
Az alábbi képen bejelöltünk néhány szembetűnő változást. Ilyen például, hogy a jobb oldal helyett a bal hasábba kerültek volna a csevegések, amit át is színeztek. A menü is összeszedettebnek tűnik.
Üde folt lett volna a képre írt szöveg is.
Na de térjünk vissza a magyarázatokhoz. Az eredeti új dizájn megváltoztatta volna a mobil verziót is, de azt is be kellett látniuk, hogy még mindig többen használják a közzösségi médiafelületet asztali gépükről, mint a telefonjukról, így az app tökéletesítése – a felhasználói szokások tükrében – nem váltotta volna be a hozzá fűzött reményeket. És hát itt van a PC-s gond is: “Máig sokan a böngésző gördítősávját használják a navigáláshoz, (elvégre nem minden egéren van görgő, és nem minden gépen van trackpad) márpedig ha több görgetés és kattintás szükséges a nagyobb méretű tartalmak megtekintéséhez, az csak még körülményesebbé tenné az oldal használatát.”
Valami mégis változott
Az ezekben a napokban bevezetett dizájn mellett a felhasználók nagyobb méretben láthatják a képeket, a videókat és az állapotfrissítéseket, és ezt úgy értük el, hogy nem tettük körülményesebbé az oldal használatát. Az emberek jobban kedvelik ezt a verziót, mint azt, amit egy éve teszteltünk” – idézte a termékfejlesztőt a Social Daily.
Hazai csapat
Azt észrevehettük, hogy a Facebook egyre kevesebb tartalmat jelenít meg az üzenőfalunkon, hiába kedvelünk egy oldalt, vagy szolgáltatást, hiába van 1000 ismerősünk, a posztok felét sem látjuk a hírfolyamunkban. Ezen szeretne változtatni az a magyar csapat, amely létrehozta a LInKE nevű alkalmazást. Lényege, hogy egy beépített ajánlórendszernek köszönhetően, érdeklődésünk és az eddigi aktivitásunk alapján állítja össze a nekünk tetsző híreket. És tud valami egészen hiánypótlót is: a gyári verzióval ellentétben gifeket is kezel.