Az új szájt nemcsak abban különbözik a jelenlegitől, hogy a gyerekek védve lesznek a nem nekik való videók és kommentek elől, hanem saját tartalmat is kap – a hírek szerint a Google már több tartalomelőállító és videógyártó céggel tárgyal az ügyben.
A Youtube a világ legnépszerűbb videómegosztója, havonta 30 milliárd órányi videót néznek rajta. A lépésnek így erős üzletpolitikai háttere is van, a Google/Youtube igyekszik nyitni a legfiatalabb felhasználók felé. A nagyok közül egyébként a Netflixnek is van saját gyerekszekciója.
A szájtot a szülők állíthatják be a gyerekeknek a különböző Youtube-képes eszközökön, így a továbbiakban nyugodtak lehetnek, nem kell állandóan figyelniük, mit néz a gyerek. Jelenleg is elérhető a vidószájt biztonságos módja, de ez pl. reklámok esetében nem védi elég jól a fiatal felhasználókat.
Az új szolgáltatás megszületésére még várni kell, fejlesztési fázisban van, az indulás hozzávetőleges dátuma még nem szivárgott ki.