Az előző negyedévben a Google például 3,4 millió dollárt (kb. 750 millió forintot) szánt arra, hogy az amerikai törvényhozást “meggyőzze” professzionális érdekérvényesítők segítségével. De a Facebook és az Apple költségvetésében is egyre nagyobb összegek jutnak lobbizásra.
Adódik hát a kérdés, hogy mégis mit akarnak elérni a technológiai óriások és az internet királyai? Miről kell meggyőzni az amerikai honatyákat, hogy mindenképp jogszabályosítsák?
Nos, porondon van az önjáró autók legalizációja és a bevándorlási politika enyhítése is. A legutóbbi NSA-botrány után pedig már nem is meglepő, hogy a digitális kémkedéssel kapcsolatos szabályok tisztázása és az internetsemlegesség is cél.
Ez utóbbi elérése érdekében egyébként olyan cégek álltak össze, mint a Google, a Facebook, az Amazon, az eBay, a LinkedIn és a Zynga.