Jim Morrison (Jim Morrison)

Óriásgyíkot neveztek el a legendás énekesről

Farkas Cintia

2013. 06. 05. 06:53

Jim Morrisonról, a Doors együttes hüllőkért és a sámánizmusért rajongó énekeséről neveztek el egy 40 millió éve élt óriásgyíkot, amely a Barbaturex morrisoni nevet kapta.

A Barbaturex morrisoni a Földön valaha élt egyik legnagyobb gyíkfajta a paleontológusok szerint, akik a brit tudományos akadémia egyik folyóiratában ismertetik a Mianmarban (Burmában) felfedezett kövületet.

Az óriásgyík a fejétől a farkáig 1,8 méter hosszú volt, és 30 kilót nyomott; füvekkel táplálkozott. A kövület a felső-közép eocénból származik.

ősgyík (ősgyík) Fotó: AFP

A Barbaturex szakállas királyt jelent. Azért adták a gyíknak ezt a nevet, mert a kutatócsoport a gyík állkapcsának alsó részén szakállra emlékeztető tarajokat talált. A morrisoni pedig utalás a Doors 1971-ben Párizsban 27 éves korában elhunyt énekesére, aki a következőket írta a „Sárkánygyík-ünnep” című versében: „Én vagyok a Gyíkkirály. Mindent megtehetek.”

Kövess minket a Twitteren is!

Sőt, már a Tumblren is megtalálsz minket!