Megtalálták a Föld klónját?

föld (föld, csillag, )

Az eddigi leghasonlóbb bolygó kicsit kövérebb a miénknél, de csillagának lakható övezetében található. Már csak az a kérdés, hogy maga a planéta lakható-e?

A Kepler űrteleszkópnak köszönhetően felfedezett, egyelőre KOI (Kepler Object of Interest) 172.02 katalógusjelű égitest sugara másfélszerese a Földének, ezért szuperföldnek számít. Ez önmagában nem túl érdekes, mivel becslések szerint az ismert csillagrendszerek negyedében jelen vannak az ilyen típusú planéták.

Ami mégis izgalmassá teszi ezt a bolygót, hogy a lakható övezetben kering csillaga körül. Míg a Föld átlagos távolsága a Naptól nagyjából 150 millió kilométer, addig a KOI 172.02 átlagosan 112,5 millió kilométerre van saját központi csillagától – fontos azonban megjegyezni, hogy az a miénknél hidegebb csillag.

Ugyancsak hasonló az újonnan felfedezett bolygó keringési ideje. Igaz, 242 napból álló éve közelebb áll a Vénusz 225 napos esztendejéhez, de ahhoz képest, hogy a legtöbb szuperföld 150 nap alatt teljesít egy kört, a KOI 172.02 egészen földszerű.

A nagy kérdés persze az, hogy az égitest egyéb tulajdonságaiban is hasonlít-e a mi bolygónkra: van-e oxigéndús légköre, szilárd felszíne? A csillagászok bizakodnak – mi pedig abban reménykedünk, hogy minél előbb megejtik a szükséges vizsgálatokat.