Tudomány

A flörtölő nők jobban járnak

Ughy Márton

2012. 07. 30. 13:00

Régóta a női "fegyvertár" részeként tekint a társadalom a vonzerőre. Most egy tudományos kutatás is igazolta, hogy azok, akik élnek vele, akár harmadával sikeresebbek tárgyalásaikon.

Korábban a témában:

A női vonzerőt hatékonyan alkalmazók egyszerre használják a flörtölést és a barátságosságot. Fontos azonban, hogy a kettő egyensúlyban legyen – mutat rá a kutatást vezető Laura Kray. “Az egyszerűen barátságos nőket nem veszik komolyan, úgy tekintenek rájuk, mint akik csak mások érdekeit tartják szem előtt. A flörtölés ugyanakkor magabiztosságot és erőt sugall, illetve olyan személyiséget mutat, aki saját érdekeiért is fellép.

A London School of Economics és a Kaliforniai Egyetem berkeleyi intézményének kutatói négy különböző vizsgátot végeztek a női vonzerő kutatására. Alkalmazását egy olyan menedzsmenttechnikaként határozták meg, amely a melegséget, a barátságosságot és a kapcsolatteremtést flörtöléssel – egyebek mellett játékossággal, hízelgéssel és szexi viselkedéssel kombinálja. Jó példa a technika hatékony alkalmazójára a tévéképernyőről a Mad Men – Reklámőrültek Joan Holloway nevű karaktere vagy a való életből Maria Fe Perez-Agudo, a Hyundai Asia Resources Inc. és Susan Lyne, a Gilt Group elnöke.

A női vonzerő bevetése stratégiai viselkedésmód, amelynek célja a tárgyalófelekben jó érzést kelteni, és ezzel beleegyezésre bírni őket” – mutat rá Laura Kray. A tanulmány szerint Madeleine Albright egykori amerikai külügyminiszter is gyakran bevetette a női vonzerőt kétoldalú tárgyalásain.

A kutatók szerint a technika evolúciós kifejlődéséhez egy “22-es csapdája” helyzet vezetett: ahhoz, hogy egy férfiak által uralt világban sikeresek legyenek, a nőknek férfias stílust kell felvenniük, ez azonban ellenszenvet vált ki. De ha ezt nem teszik meg, akkor alkalmasságuk kérdőjeleződik meg. A női vonzerő bevetése lehetőséget ad a nőknek arra, hogy tárgyaláskor, egyezkedéskor enyhítsék az ellenszenvet, amelyet férfias viselkedésük kelt.

Az egyik teszt során a nők felét arra kérték, hogy autóvásárlás során éljenek a technikával – élénk mozdulatokat tegyenek, gyakran nézzenek tárgyalópartnerük szemébe, mosolyogjanak és nevessenek. Az ő esetükben a női vonzerő bevetése átlagosan 21 százalékos kedvezményhez vezetett. Egy másik helyzetben a kutatók azt találták, hogy azok a nők, akik túlságosan barátságosak voltak – a flörtölés terhére -, rosszabbul jártak, és többet fizettek a termékért.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.