Tudomány

A flörtölő nők jobban járnak

Ughy Márton
Ughy Márton

2012. 07. 30. 13:00

Régóta a női "fegyvertár" részeként tekint a társadalom a vonzerőre. Most egy tudományos kutatás is igazolta, hogy azok, akik élnek vele, akár harmadával sikeresebbek tárgyalásaikon.

Korábban a témában:

A női vonzerőt hatékonyan alkalmazók egyszerre használják a flörtölést és a barátságosságot. Fontos azonban, hogy a kettő egyensúlyban legyen – mutat rá a kutatást vezető Laura Kray. “Az egyszerűen barátságos nőket nem veszik komolyan, úgy tekintenek rájuk, mint akik csak mások érdekeit tartják szem előtt. A flörtölés ugyanakkor magabiztosságot és erőt sugall, illetve olyan személyiséget mutat, aki saját érdekeiért is fellép.

A London School of Economics és a Kaliforniai Egyetem berkeleyi intézményének kutatói négy különböző vizsgátot végeztek a női vonzerő kutatására. Alkalmazását egy olyan menedzsmenttechnikaként határozták meg, amely a melegséget, a barátságosságot és a kapcsolatteremtést flörtöléssel – egyebek mellett játékossággal, hízelgéssel és szexi viselkedéssel kombinálja. Jó példa a technika hatékony alkalmazójára a tévéképernyőről a Mad Men – Reklámőrültek Joan Holloway nevű karaktere vagy a való életből Maria Fe Perez-Agudo, a Hyundai Asia Resources Inc. és Susan Lyne, a Gilt Group elnöke.

A női vonzerő bevetése stratégiai viselkedésmód, amelynek célja a tárgyalófelekben jó érzést kelteni, és ezzel beleegyezésre bírni őket” – mutat rá Laura Kray. A tanulmány szerint Madeleine Albright egykori amerikai külügyminiszter is gyakran bevetette a női vonzerőt kétoldalú tárgyalásain.

A kutatók szerint a technika evolúciós kifejlődéséhez egy “22-es csapdája” helyzet vezetett: ahhoz, hogy egy férfiak által uralt világban sikeresek legyenek, a nőknek férfias stílust kell felvenniük, ez azonban ellenszenvet vált ki. De ha ezt nem teszik meg, akkor alkalmasságuk kérdőjeleződik meg. A női vonzerő bevetése lehetőséget ad a nőknek arra, hogy tárgyaláskor, egyezkedéskor enyhítsék az ellenszenvet, amelyet férfias viselkedésük kelt.

Az egyik teszt során a nők felét arra kérték, hogy autóvásárlás során éljenek a technikával – élénk mozdulatokat tegyenek, gyakran nézzenek tárgyalópartnerük szemébe, mosolyogjanak és nevessenek. Az ő esetükben a női vonzerő bevetése átlagosan 21 százalékos kedvezményhez vezetett. Egy másik helyzetben a kutatók azt találták, hogy azok a nők, akik túlságosan barátságosak voltak – a flörtölés terhére -, rosszabbul jártak, és többet fizettek a termékért.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Hajléktalanok mutatták meg féltett vagyonukat

Budapest, 2017. április 17.
Kulka János színművész egy jelenetben Ujj Mészáros Károly rendező X. című skandináv típusú krimije forgatásán Budapesten 2017. április 13-án. A Magyar Nemzeti Filmalap 489 millió forinttal támogatja a thrillert, amely várhatóan 2018 első felében kerül majd a mozikba.
MTI Fotó: Kallos Bea
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.