A város energiaellátását úgy szervezik át, hogy az igények zömét szélből, biomasszából és bioüzemanyagokból biztosítják. Az intézkedés lehetővé teszi majd, hogy a város 2,5 millió tonnával csökkentse éves szén-dioxid-kibocsátását, és a zöldenergia-ipar a főváros növekedésének motorja legyen.
Koppenhága három évvel előbb elérte azt a korábban meghirdetett középtávú célját, hogy 2015-ig a szén-dioxid-kibocsátást a 2005-ös szint 20 százalékára csökkentse. A város vezetői szerint a második cél elérése viszont már elég nehéz lesz és kemény döntéseket foglal magában.
Frank Jensen, Koppenhága polgármestere cáfolta, hogy a környezetbarát politika korlátozná a gazdasági növekedést. “Épp ennek az ellenkezője igaz. A zöld növekedés valójában fellendítheti a gazdasági fejlődést és az életminőséget. Nem csak a zöld termékekről és szolgáltatásokról van szó, ez érinti a korlátozott erőforrásaink hatékonyabb felhasználását is. Ez hosszú távon a folyamatos növekedéshez vezető egyetlen út” – hangsúlyozta Jensen.
Koppenhága sikeresnek bizonyult az emberek hozzáállásának megváltoztatásában is, ami a kerékpáros kultúrában és infrastruktúrában a legnyilvánvalóbb. A koppenhágaiak több mint egyharmada használ biciklit az ingázásra minden nap. A városi hatóságok elindították az úgynevezett “kerékpárszuper főútvonalak” kezdeményezést: az első ilyen útvonal, amelyet hivatalosan áprilisban nyitottak meg, Koppenhága belvárosát a 22 kilométerre fekvő Albertslund külvárossal köti össze.
A hatóságok szerint a kerékpáros főútvonalak a szén-dioxid-kibocsátást évente 7 ezer tonnával csökkentik majd és évi 300 millió dán koronával mérséklik az egészségügyi kiadásokat, mert az ingázók egészségi állapota javul.