Eltemetett gleccsereket találtak a Marson

A Mars Express szonda legújabb képein felfedezett vízben gazdag területek valamikor nagyon hasznosak lehetnek az emberiség számára.

A Mars Express legújabb nagy felbontású sztereó felvételei a vörös bolygó Phlegra Montes hegységének területeiről készültek. A radarelemzés szerint a Mars felszíne alatt a régióban nagy mennyiségű vízjég rejtőzhet.

Korábbi tanulmányok alapján kimutatható, hogy az ott található anyag úgy vándorol a hegyek lejtőin az idő elteltével, ahogy a gleccserek a Földön.

A bolygókutatók javaslata szerint tehát a területen felszín alatti gleccserek jelenlétét tudták kimutatni. A felfedezést a NASA Mars Reconnaissance Orbiter szondájának adatai is alátámasztják.

A gleccsereket több száz millió év alakította a mai formájukba, a mélyben pedig bőséges vízmezők rejtőzhetnek, melyek a jövő űrhajósainak a vízforrásává válhatnak.