Tudomány

A nehézség stimulálja az idős agyat

Az idősek könnyebben elsajátítják az új információkat, ha nehezen tanulják meg őket.

A Torontói Egyetem időskorúak mentális problémáival foglalkozó Baycrest központja Rotman kutatóintézetének szakemberei első ízben mutatták ki, hogy az idősek agya számára hasznosabb a próba-hiba módszer, mint a fiatalabb agyak esetében.

A tanulmány várhatóan meglepi a hivatásos nevelőket és kognitív rehabilitációval foglalkozó szakorvosokat.

A kutatás ugyanis az ellenkezőjét állítja, annak ami több tudományos publikációban korábban szerepelt, ami szerint a tanulás során elkövetett hiba hátrányos az idős felnőtteknél a memorizálásban, és a passzív, “hiba nélküli”, a tanulónak a helyes választ közlő módszer jobb az agynak.

“A szakirodalom hagyományosan a hiba nélküli tanulást javasolta az idősek számára. A mi kutatásunk azonban megmutatta, hogy amikor erősen fogalmi jellegű dolgot tanulnak, akkor ha szignifikáns kapcsolatot tudnak teremteni a hibák és a megtanulandó helyes információ között, a hibák nagyon kedvező szerepet játszhatnak a tanulási folyamatban” – jelentette ki a tanulmány fő szerzője, Andrée-Ann Cyr.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik