A Torontói Egyetem időskorúak mentális problémáival foglalkozó Baycrest központja Rotman kutatóintézetének szakemberei első ízben mutatták ki, hogy az idősek agya számára hasznosabb a próba-hiba módszer, mint a fiatalabb agyak esetében.
A tanulmány várhatóan meglepi a hivatásos nevelőket és kognitív rehabilitációval foglalkozó szakorvosokat.
A kutatás ugyanis az ellenkezőjét állítja, annak ami több tudományos publikációban korábban szerepelt, ami szerint a tanulás során elkövetett hiba hátrányos az idős felnőtteknél a memorizálásban, és a passzív, “hiba nélküli”, a tanulónak a helyes választ közlő módszer jobb az agynak.
“A szakirodalom hagyományosan a hiba nélküli tanulást javasolta az idősek számára. A mi kutatásunk azonban megmutatta, hogy amikor erősen fogalmi jellegű dolgot tanulnak, akkor ha szignifikáns kapcsolatot tudnak teremteni a hibák és a megtanulandó helyes információ között, a hibák nagyon kedvező szerepet játszhatnak a tanulási folyamatban” – jelentette ki a tanulmány fő szerzője, Andrée-Ann Cyr.