Ennek a galaxisnak két lyuka van

24.hu

2011. 06. 14. 12:59

A Markarian 739 galaxis 425 millió fényévnyire található a Földtől. Belsejében két mag - azaz pontosabban két fekete lyuk - szipolyozza a körülötte keringő anyagot.

A szupermasszív fekete lyukak a legtöbb galaxis mélyén megtalálhatóak, a galaxisok magját alkotják, ahogy a Tejutunk esetében is. Az Oroszlán csillagképben található Markarian 739-es galaxisnak egy NASA által kiadott közlemény szerint két ilyen hatalmas fekete lyuk működhet aktívan a mélyében.

Egy az Astrophysical Journal című folyóiratban megjelent új tanulmány szerzői gyanítják, a különleges égi objektum – ahogy a Földről látjuk egy vigyorgó fejre emlékeztető galaxis – két aktív fekete lyukkal bíró csillagrendszer ütközéséből formálódott. Jelenleg a fekete lyukakat 11 ezer fényév választja el egymástól.

Nikola Gruevski, Macedonia's former Prime Minister and former leader of the opposition VMRO DPMNE party, arrives at a courthouse in Skopje on January 24, 2018 for his trial for alleged abuse of power between 2012 and 2015. (Photo by Robert ATANASOVSKI / AFP)