Talajból csodaszer?

24.hu

2011. 02. 04. 08:21

Egy különleges, földben élő mikroba segíthet az emberre káros baktérium-fertőzések és a rák legyőzésében.

A Streptomyces coelicolor nevű földben élő baktérium különleges tulajdonságokkal bír. Hollandiában a Groningen laboratórium kutatóinak olyan géneket sikerült felébreszteniük a szabad szemmel nem látható “élőlényekben”, mely egy – a legtöbb ismert baktérium törzsre – gyilkos anyag termeléséért felelős.

A tudósok a felébresztett gének működését az E. Coli-n és az antibakteriális földbaktérium harcán tesztelték. A viadalból az utóbbi került ki győztesen.

A kutatócsapat vezetője Eriko Takano reméli, a földben lakozó kezdetleges életformákból ki tudják választani a genomot, mely az antibiotikum termeléséért felelős. Ha ez sikerülne, olyan vegyületet állíthatnának elő a segítségével laboratóriumi körülmények között, mely hatékony lenne az emberi szervezetbe jutott gombák és a rákos megbetegedések ellen.

Bővebben a felfedezésről – angolul (Popular Science)

Budapest, 2012. január 6.
Simor András, a Magyar Nemzeti Bank elnöke (j2) érkezik a kormányfő parlamenti dolgozószobájába. Mögötte áll Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter (j), Fellegi Tamás, az IMF-tárgyalásokkal megbízott tárca nélküli miniszter (b2) és a Miniszterelnökséget vezető Varga Mihály (b).
MTI Fotó: Kovács Tamás