Támadják az új létforma létét

Tudósok hevesen bírálják az arzénalapú létformáról megjelent tanulmányt.

A NASA bejelentését agresszív tudományos támadás követte. A leghevesebben Dr. Rosie Redfield kritizálta Felisa Simon-Wolfe felfedezését.

Az egyik vád az a gátlástalan médiafelhajtás, melyet a NASA tudományos bejelentése körül zajlott. A magyar Critical Biomass biológus blogon is azt kritizálták a kommentelők, hogy a felfedezést már 2010. márciusában publikálta a The Sunday Times, így a tanulmány megjelenésével semmi újat nem közöltek.

Redfield szerint a NASA visszaélt a “Van élet a világűrben” szlogennel, mert a baktériumot a Földön találták. Más tudósok azt kritizálták, hogy hibásan vették a mintákat a Mono-tóból, így esetlegesen hibás eredményeket mutatott ki a mikroorganizmusok vizsgálata.

Felise Simon-Wolfe eredményeit tudományosan cáfoló tanulmány még nem született. Az asztrobiológusnő a hagyományos sajtóban nem kíván reagálni a felfedezést ért vádakra, csak tudományos párbeszédre hajlandó a kritizáló felekkel.

Miért támadják az új életforma felfedezését? (Gizmodo)

Amikor az arzén életet ad (Critical Biomass)

A felfedezés egyik kritikája (Science Blogs)

Lázár jelöltje legyőzte a Fideszét

A volt miniszter városában nagyot égett a kormánypárt. Lázár furcsa mód azzal vigasztalódhat, hogy Mezőhegyesen sikerült lenyomni a fideszes indulót.