Bejelentés és tanulmány a földönkívüli életről

Háromszor annyi értelmes életforma lehet a világegyetemben, mint ahogy azt eddig gondoltuk.

Az Univerzum csillagainak száma valószínűleg háromszor több, mint amennyit jelenleg észlelünk, állítja a Yale Egyetem csillagásza Pieter van Dokkum. Ha pedig több csillag van világegyetemünkben, akkor drámaian megnő a fellelhető idegen civilizációk száma.

A csillagok számának lehetséges számáról a Nature folyóiratban jelent meg egy tanulmány. A tanulmány arra a tényre támaszkodik, hogy a WM Keck Hawaii Obszervatóriumban úgy találták: nyolc közeli elliptikus galaxisban húszszor több vörös törpe létezhet, mint a Tejútban.

Van Dokkum szerint milliárd olyan bolygó keringhet ezen csillagok körül, melyek a lakhatósági zónába eshetnek, s nagyjából tízmilliárd évesek. Az említett vörös tröpék megfelelnek ezeknek a kritériumoknak. Tízmilliárd év elég hosszú idő a komplex élet kialakulásához. Így akár a vörös törpék körül keringő Föld-szerű bolygók fejlett földönkívüli életnek is otthont adhatnak.

Carl Sagan videón magyarázza el, miért növekszik az új tanulmány alapján az értelmes élet felfedezésének lehetősége az Univerzumban:

Példátlan felbolydulást okozott egyébként a világhálón a NASA bejelentése, amely szerint ma rendkívüli sajtókonferenciát tartanak egy olyan felfedezésről, amely összefügg a földönkívüli élettel – közölte az AFP. Az amatőr csillagászok, UFO- hívők tömegében állnak elő elméletekkel arról, hogy mit talált az amerikai űrkutatási hivatal.

“A NASA december 2-án, csütörtökön sajtókonferenciát tart, hogy közölje azt az asztrobiológiai felfedezést, amely hatással lesz a földönkívüli élet utáni kutatásra”- ez áll az űrkutatási hivatal közleményében. A NASA asztrobiológia programjának kutatói a hivatalos tájékoztató időpontjáig nem adnak semmiféle információt arról, milyen felfedezésről van szó.

Cikk a földönkívüli értelmes életformák felfedezésének új esélyéről – angolul (Gizmodo)

A tanulmány kivonata – angolul (Nature)

(Szerkesztői megjegyzés: Carl Sagan a Drake-formulát alkalmazza elmélete igazolásához. Azonban a Drake-formula mára már túlhaladottá vált, minden egyes tényezőjében akkora bizonytalanság van, ami lehetetlenné teszi még a nagyságrendi becslést is.)