Árammal bárki matekzsenivé tehető?

Egy elektromos kezelés hadat üzenhet a számolási zavaroknak.

Az Oxfordi Egyetem tudósai Mary Shelley Frankensteinjébe illő módszerekkel próbálják kezelni a számolási nehézségeket. Úgy tűnik sikerrel. Az agy egy célzott területe, az úgynevezett parietalis, fali lebeny elektródákon keresztül történő árammal stimulálása elősegítette azt, hogy az önkéntesek ügyesebben tudják megoldani a számtani példákat.

Az új felfedezés a BBC News szerint orvosság lehet a diszkalkuliára, a számolás nehézségekre, zavarokra. Egy másik szakértő szerint azonban a módszert tovább kell vizsgálni, miként hat az agy egyéb területeire.

A legfantasztikusabb az új felfedezésben, hogy az önkénteseknél nem csak rövid ideig alakult ki a jó számolás képessége. A kísérletek után hat hónappal is ugyanolyan kitűnően végezték el a matematikai műveleteket, ahogy a kezelés elején.

Az új módszernek azonban nem célja mindenkit Einsteinné tenni – fogalmazta meg Dr. Cohen Kadosh a neurológiai kutatások célját – arra azonban alkalmas, hogy a diszkalkuliások, a számolászavarban szenvedők a kezelés után ügyesebben megbírkózzanak a matematikával.

AJÁNLOTT LINK:

Electric current to the brain ‘boosts maths ability’ (BBC News)